دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
«آواز جنگل بلوط» به گوش نوجوانان می‌رسد

مرتضی حاتمی، از تالیف دو کتاب جدید برای نوجوانان با موضوع محیط زیست خبر داد.

مرتضی حاتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،از پایان نگارش دو عنوان کتاب برای نوجوانان با موضوع و محور محیط زیست در ایام کرونا خبر داد و گفت: همیشه یکی از دغدغه‌های شخصی‌ام محیط زیست و راه‌های مراقبت از آن در جوامع مختلف بوده و همیشه در تلاش بودم که در زمانی مناسب به این مساله در قالب داستان و یا رمان بپردازم. در ایام خودقرنطینگی، فرصت بسیار خوبی برای نوشتن داستانک‌هایی با موضوع محیط زیست و راهکارهای مناسب از آن به زبان ادبی و غیرمستقیم دست داد و در این ایام بیش از ۱۲۰ داستانک از ۴سطر تا ۱۵سطر نوشتم.

نویسنده مجموعه داستان نوجوان «بیمارستانی در باغچه» افزود: مجموعه داستانک‌ها را در دو عنوان «آواز جنگل بلوط» شامل ۵۵ داستانک و «شلیک به عُقاز» شامل ۷۰ داستانک به ناشرانی در کرمانشاه و خوزستان سپرده‌ام که مقدمات چاپ و نشرشان در حال اجراست و به زودی برای مخاطبان نوجوان، منتشر خواهند شد.

وی افزود: کرونا در کنار تهدیدهایش برای سلامت جسم و روان و اثرات مخرب و منفی آن بر روابط فردی و اجتماعی و مشکلات بی‌شمار آن؛ فرصت‌های خوبی برایم فراهم کرد که کتاب‌ها و مجلات ادبی و تخصصی را که فرصتی برای مطالعه‌شان نداشتم، مطالعه کنم و همچنین چند فصل از رمان پیچیده و سنگین «توقیف شد!» در ادبیات بزرگسال را هم به طور متناوب بنویسم.

بازآفرین مجموعه حکایت‌های ۳۰ جلدی از ادبیات کلاسیک برای کودکان افزود: در این ایام، ضمن عضویت در گروه‌ها و پویش‌های مجازی مقابله با ویروس کرونا مشغول قصه‌خوانی و معرفی کتاب‌های مناسب در فرمت‌های مجازی هستم و در کانال‌ها و محافل مجازی منتشر می‌کنم تا مخاطبان سرگرم شوند و از ماندن در خانه با شنیدن و دیدن این گونه آثار لذت ببرند.

حاتمی در پایان از انتشار کتاب «پهلوان سوزن» در انتشارات آفرینش ادب برای کودکان در روزهای آینده خبر داد.

مرتضی حاتمی؛ متولد ۱۳۵۵در صحنه کرمانشاه است و تا کنون بیش از ۵۰ عنوان کتاب در ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال از او منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر حسین عظیمی ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    تبریک به داییی گلمممممم😘😘

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها