یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
اهدای 7500 جلد قرآن در طرح وقف مشارکتی در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اهدای 7500 جلد قرآن کریم در قالب طرح مصحف قرآن کریم (وقف مشارکتی) خبر داد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: در راستای ترویج معارف دینی و قرآنی طرح مصحف شریف قرآن کریم اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح قرآنی و فرهنگی ترویج معارف دینی و قرآنی و استفاده از مشارکت‌های مردمی در این بخش است، گفت: این طرح با همکاری مطلوب خیرین اجرایی شد.

کرمی با بیان اینکه خیرین در این طرح می‌توانستند با واریز 7000 تومان یک جلد قرآن کریم اهدا کنند، گفت: این طرح فرصت مناسبی بود تا همه مردم استان فراهم کرده تا به‌عنوان واقف نام خود را جاودانه کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اعلام اینکه سال گذشته در قالب اجرای این طرح 7500 جلد قرآن کریم اهدا شد، اضافه کرد: این قرآن‌ها در مساجد و بقاع متبرکه زیر نظر اوقاف توزیع شد.

وی در ارتباط با اجرای این طرح در سال جاری نیز گفت: فعلا ابلاغیه این طرح از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ نشده است اما قطعا شاهد مشارکت بسیار خوب مردم در این طرح خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه به سایر اقدامات پژوهشی اوقاف زنجان نیز اشاره کرد و افزود: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه‌های اوقافی و حقوقی، قرآنی، فرهنگی و اجتماعی، فناوری اطلاعات، مدیریتی و اقتصادی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: نقش آموزش عالی در ارتقای جایگاه وقف و شناسایی چالش‌های این حوزه با ارائه راهکارهای عملیاتی، شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای جدید مردم و راهکارهای ترویج و توسعه وقف متناسب با نیازهای روز جامعه، نقش دانشگاه در ایجاد موقوفات جدید، نقش و کارکرد و تاثیر وقف در اجتماع و فرهنگ، منزلت و جایگاه وقف در جمهوری اسلامی، چالش‌ها و راهکارها از جمله محوریت‌های حمایت از پایان‌نامه‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها