شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
«خطاهای رایج خبرنویسی» در بازار کتاب

کتاب «یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها» نوشته حسن دهقان روزنامه‌نگار شیرازی راهی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، این کتاب با زیرعنوان «خطاهای رایج در خبرنویسی» در 11 فصل منتشر شده و به آموزش‌ها و نکات مهم در خبرنویسی و نمونه‌هایی برای درک بهترِ مفاهیم پرداخته است.

حسن دهقان نویسنده کتاب «یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها» در بیان انگیزه خود برای تألیف این کتاب به خبرنگار ایبنا گفت: امروز  فعالان حوزه روابط‌ عمومی و جامعه رسانه‌ای از نظر فنی نیز با چالش‌هایی مهم مواجه هستند و هنوز خطاهای نگارشی در محتواهای تولیدشده رسانه‌ای زیاد دیده می‌شود و حتی گاهی اصول ساده سبک‌های خبرنویسی رعایت نمی‌شود.

این فعال رسانه‌ای که سال 1392 به عنوان جوان نمونه استان فارس در حوزه رسانه معرفی شد، با بیان اینکه «کارشناسان روابط عمومی شاه‌کلید ارتباط دستگاه‌ها و مردم هستند»، تأکید کرد: کارآمدیِ فعالان این حوزه می‌تواند در توسعه متوازن یک اجتماع نقش کلیدی داشته باشد و ناآگاهی سُستی در انجام وظیفه، جامعه را در ورطه ناآگاهی، بی‌خبری، خفقان و اضمحلال در می‌غلطاند.

دهقان یادآور شد: این روابط عمومی‌ها هستند که باید با آگاهی از اصول نگارش و تولید خبر، بسته‌های شسته و رفته خبری را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و در مرحله بعد توقع انتشار آن را داشته باشند؛ موضوعی که غالبا مورد توجه قرار نگرفته و زمینه‌سازِ ایجاد سوءتفاهم در ارتبط با رسانه‌ها می‌شود.

مسئول کمیته آموزش خانه مطبوعات استان فارس با اشاره به اینکه تاکنون کتاب‌ها و مقالات متعددی در خصوص روش‌های ارتباط صحیح میان روابط عمومی‌ها و رسانه تدوین شده و بر همین اساس، این مجموعه مختصر هرگز اراده افاضه فضل در این خصوص را ندارد، تأکید کرد: این کتاب با بررسی چالش‌های فراروی این ارتباط، در نظر دارد مبانی ساده و فراموش‌شده خبرنویسی و نگارش ژورنالیستی را گوشزد کند تا با بهره‌گیری از این تجربیاتِ روزنامه‌نگارانه، محصول خبری مدیران و کارشناسان روابط‌ عمومی از جانب رسانه‌ها پس زده نشود.

وی ادامه داد: مطالعه کتاب «یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها» برای خبرنگاران به‌ویژه خبرنگارانی که به تازگی پا به عرصه رسانه گذاشته‌اند نیز مفید خواهد بود.

مدیرمسئول ماهنامه مهرگان صبا، گفت: خاطاهای رایج در نقل قول نویسی، نگارش اعداد و ارقام، درست‌نویسی از نظر قواعد زبان و ادبیات فارسی، سبک‌های خبری و تیترنویسی با ارائه نمونه‌هایی در این کتاب توضیح داده شده است.

دهقان یادآوری کرد: این کتاب از طریق درگاه http://www.mehresabafars.ir/shop برای خرید الکترونیکی در دسترس عموم مردم و علاقه‌مندان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها