سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
«من از همه چهل و هشت ساله‌های جهان پیرترم» منتشر می‌شود

مرداد عباس‌پور از تالیف دو کتاب جدید خبر داد و گفت: به‌زودی «بکت پایان بازی نوشتن» و مجموعه داستان «من از همه چهل و هشت ساله‌های جهان پیرترم» از من منتشر می‌شود.

مرداد عباس‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار در دست تالیفش گفت: «بکت پایان بازی نوشتن» و مجموعه داستان «من از همه چهل و هشت ساله‌های جهان پیرترم»  از آثار جدید من است که به زودی منتشر می‌شود.
 
این نویسنده افزود: «من از همه چهل و هشت ساله‌های جهان پیرترم»  مجموعه دوازده داستان کوتاه با محوریت زبان و تمرکز بر روی فرم است و تلاش کرده‌ام در ورای قواعد حاکم بر داستان‌نویسی سنتی به شکل تازه‌ای از داستان برسم.
 
او درباره سایر آثارش نیز توضیح داد: با تلاش نشر داستان، چاپ سوم رمان «جای خالی پروانه» به تازگی منتشر شده است. «جای خالی پروانه» رمانی است با درون مایه فلسفی و شاعرانه و سعی کرده‌ام در آن به لایه‌های پنهان زبان بپردازم.
 
 

به گفته عباس‌پور، این رمان با عبارت «آنکه می‌جوید خود چه آسان گم می‌شود» از نیچه آغاز می‌شود و حکایت از ناتوانی مطلق بشر یا همان مخمصه انساهای مدرن امروزی دارد. این رمان بشر مدرن را روایت می‌کند، انسانی که هرگز پاسخی از جهان برای دریافت معنی و سؤال‌های بی‌شمارش دریافت نمی‌کند.
 
مرداد عباسپور علاوه بر کتاب‌هایی در مورد کافکا، پروست، ویرجینیا وولف و هدایت، رمان «اسپینوزای من» و مجموعه داستان «ایستگاه بعد قیطریه» را در کارنامه ادبی‌اش دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها