پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
افتتاح سه باب کتابخانه عمومی در خراسان شمالی بعد از شکست کرونا

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی گفت: سه باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در این استان با مهیا شدن شرایط عمومی و کنترل ویروس کرونا به بهره‌برداری می‌رسد.

علی‌محمد جهانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی گفت: کتابخانه عمومی شهری حصار و کتابخانه روستایی ارکان و گریوان با ۱۴ میلیارد ریال اعتبار ساخته و تجهیز شده است که با مهیا شدن شرایط عمومی و کنترل ویروس کرونا به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
علی‌محمد جهانی با اشاره به نقش تمام دستگاه‌های اجرایی و دولتی در انجام وظایف خود در دوران بیماری کرونا افزود: کتابخانه‌های عمومی استان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با معرفی کتاب‌های متناسب با رده‌های سنی مختلف در فضای مجازی، قصه‌خوانی و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و نقاشی در این روزها موجبات نشاط و سرگرمی را تا حدودی برای اعضا و عموم مخاطبان خود فراهم کرده است.
 
وی با توجه به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی گفت: هر چند کتابخانه‌های عمومی استان به‌صورت فیزیکی تعطیل شده‌اند، ولی فعالیت کتاب‌خوانی در فضای مجازی همچنان ادامه داشته به نوعی که می‌توانیم بگوییم حتی کرونا نیز نتوانسته کتابخانه و کتاب‌خوانی را تعطیل کند.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: کتابخانه شهری حصار با زیربنای ۴۲۰ مترمربع در زمینی به مساحت 2500 مترمربع ساخته شده که برای ساخت و تجهیز آن نیز هشت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
وی همچنین از آماده سازی دو باب کتابخانه روستایی ارکان و گریوان نیز هر کدام با زیر بنای ۱۲۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع احداث شده‌اند که برای ساخت و تجهیز آن‌ها شش میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
فضای کتابخانه‌ای استان خراسان شمالی  ۱۹ هزار و 220 مترمربع است که با احتساب سه فضای جدید به ۱۹ هزار و نهصد مترمربع می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها