یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
طرح‌های فصلی فرصتی برای حضور دوباره مردم در کتاب‌فروشی‌هاست

مدیر پاتوق کتاب بندرعباس گفت: اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب فرصتی است تا مردم دوباره به کتاب‌فروشی‌ها بیایند و با حضور در فروشگاه‌ها کتاب‌ را با تخفیف خوب خریداری کنند.

سید شهاب‌الدین تقوی، مدیر پاتوق کتاب بندرعباس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت برگزاری طرح‌های فصلی کتاب عنوان کرد: با توجه به قیمت بالای کتاب‌ طی سال‌های اخیر، طرح‌های فصلی فرصتی است تا کسانی که دنبال کتاب هستند بتوانند آثار مورد نظر خود را با تخفیف مناسب تهیه کنند.
 
وی افزود: بیماری کرونا طی سه ماه اخیر آسیب‌های زیادی به کسب‌و‌کارها وارد کرد و صنعت نشر؛ به‌خصوص کتاب‌فروشان نیز این موضوع متضرر شدند و ضررهای مالی زیادی متوجه آن‌ها شد.
 
تقوی با بیان اینکه امیدواریم با اجرای بهارانه کتاب بتوانیم بخشی از این آسیب‌‌ها را ترمیم کنیم، عنوان کرد: اجرای طرح‌های فصلی همواره تاثیر مثبتی بر روند فعالیت کتاب‌فروشان داشته است و اکنون نیز در این برهه زمانی کمک‌حال کتاب‌فروشان خواهد بود زیرا حجم فروش بیشتر می‌شود و بودن آن بهتر از نبودنش است.
 
وی با اشاره به ضرورت افزایش بودجه طرح‌های فصلی خرید کتاب گفت: سقف خریدی که برای کتاب‌فروشی‌ها در نظر گرفته شده، خیلی محدود است و باید بیشتر باشد. از سوی دیگر چون امسال قرار نیست نمایشگاه‌های استانی برگزار شود، می‌توان بودجه نمایشگاه‌ها را به این طرح‌ها وارد کرد.
 
تقوی یادآور شد: افزایش مدت زمان برگزاری طرح‌‌های فصلی نیز نکته دیگری است که از مجریان و برگزارکنندگان آن تقاضای اجرای آن را داریم زیرا بسیاری از مشتریان ما خیلی دیر متوجه برگزاری می شوند.
 
وی با بیان اینکه بهارانه کتاب اکنون در زمان مناسبی اجرا می‌شود، گفت: لابلای بسیاری از هزینه‌ها و مشکلات اقتصادی این طرح موجب می‌شود مردم به فکر کتاب‌فروشان هم بیفتند و با حضور در کتاب‌فروشی‌‌ها و خرید آثار مورد علاقه‌شان به کسب‌و‌کار فعالان این حوزه هم کمک کنند.
 
تقوی با طرح این موضوع که هنگام بروز مشکلات اقتصادی معمولا کتاب دور از نگاه مردم می‌افتد، افزود: امیدواریم با اجرای این طرح تکان کوچکی بخوریم و مردم با کتاب‌فروش‌های شهرشان بیشتر آشنا ‌شوند، اما مستلزم بهتر شدن فعالیت کتاب‌فروشان این است که یارانه‌ها به سمت کتاب‌فروشان بیشتر هدایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها