شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
بهارانه کتاب ضررهای مالی کرونا را جبران می‌کند

مدیر کتاب‌فروشی قصر دانش نوین انزلی گفت: با شیوع بیماری کرونا کتاب‌فروشی‌های ضررهای زیادی کردند و بهارانه کتاب ۹۹ می‌تواند بخش زیادی از این آسیب‌های مالی را برای اهالی نشر جبران کند.

خلیل اسلام‌دوست مدیر کتاب‌فروشی قصردانش نوین شهرانزلی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اجرای طرح بهارانه کتاب ۹۹ عنوان کرد: این دوره نیز همانند سایر دوره‌ها در بهارانه کتاب شرکت کردیم و امیدواریم خانواده‌ها بتوانند از این فرصت برای خریداری کتاب‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانانشان استفاده کنند.
 
وی با اشاره به  مخاطبان و مشتریان این کتابفروشی در ایام طرح بهاره افزود: در دوره‌های قبل بیشتر مخاطبان ما کودکان و نوجوانان بودند اما به دنبال شیوع بیماری کرونا حضور آن‌ها در کتاب‌فروشی نسبت به قبل کمتر شده و بیشتر بزرگسالان برای خرید مراجعه می‌کنند.
 
اسلام‌دوست ادامه داد: خانواده‌ها طی دوره‌های گذشته استقبال خوبی از طرح‌های فصلی خرید کتاب انجام می‌دادند و در طول فصل، بارها سراغ زمان اجرای این طرح را می‌گرفتند تا برای آن برنامه‌ریزی کنند.
 
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای اجرای این طرح ضروری است، گفت: در دوره‌های قبل معمولا خانواده‌ها بعد از به پایان رسیدن طرح از اجرای آن مطلع می‌شدند اما امسال وضعیت خیلی بهتر شده است و در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها شاهد تبلیغات گسترده هستیم.
 
اسلام‌دوست همچنین با تاکید بر اهمیت اجرای طرح‌های فصلی کتاب توضیح داد: این طرح‌ها در دوران کسادی و رکود فعالیت کتاب‌فروشان و زمانه‌ای که کار کتاب وضعیت اقتصادی خوب و مناسبی ندارد، به رونق کار و حرفه‌ای آنان کمک می‌کند.
 
وی تاکید کرد: در روزهای قرنطینه کرونا کتاب‌فروشان ضررهای مالی زیادی کردند و اجرای طرح بهارانه کتاب ۹۹ می‌تواند بخش زیادی از ضررهای مالی کتاب‌فروشان را جبران کند.
 
مدیر کتاب‌فروشی قصر دانش نوین همچنین به مبلغ اختصاص شده برای هر مشتری اشاره کرد و گفت: به‌دنبال افزایش قیمت کتاب‌ها در سالیان اخیر مبلغی که فرد می‌تواند کتاب خریداری کند، خیلی کم است و گاهی به یک کتاب محدود می‌شود. در این میان ما به‌عنوان کتاب‌فروش مجبور می‌شویم برای کسب رضایت مشتری از سود خودمان تخفیف بدهیم و امیدوارم برای افزایش بودجه این طرح راهکارهایی پیش‌بینی شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها