پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
کتاب‌فروشی‌ها برای جبران خسارات به بودجه بیشتری در طرح بهارانه نیاز دارند

مهجوری معتقد است: اگر مبلغی که برای اجرای طرح بهارانه کتاب در نظرگرفته شده‌، افزایش پیدا کند، تاثیر بسزایی در حمایت از کتاب‌فروشی‌ها در بحران کرونا دارد.

آیدا مهجوری، مدیر شهرکتاب تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تاثیر برگزاری طرح بهارانه کتاب در دوران کرونا و حمایت از کتاب‌فروشی‌ها گفت: طرح‌های فصلی خانه کتاب همیشه موثر بوده‌است؛ اما برگزاری این دوره، آن‌هم در شرایطی که بحران کرونا کتاب‌فروشی‌ها را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده‌، بسیار مثبت و تاثیرگذارتر است. البته نکته مثبت دیگر این طرح نیز، تخفیف 20درصدی برای تمامی کتاب‌ها، بدون هیچ تقسیم‌بندی خاصی است که بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
 
وی افزود: بودجه‌ای که برای اجرای طرح به کتاب‌فروشی‌ها درنظر گرفته‌اند، بسیار کم است و با وجود اینکه تنها چهار روز از اجرای طرح گذشته؛ اما تقریبا بیشتر از نصف موجودی شهرکتاب تنکابن به اتمام رسیده و این اتفاق موجب شده تا نتوانیم پاسخگوی مراجعان و کتابخوانان بیشتری باشیم. باید برای اجرای این طرح‌ها بودجه بیشتری اختصاص داده شود تا بتواند کمی از ضرر و زیان‌های کتاب‌فروشان در ایام کرونا را جبران کند.
 
مهجوری با اشاره به پیشنهاد خود برای عملکرد بهتر برگزاری طرح بیان کرد: اگر بودجه کلی بیشتر بود، خیلی می‌توانست مردم را راضی کند و موجب حمایت از کتاب‌فروشی‌ها شود. با توجه به گرانی کتاب، درصد تخفیف می‌تواست کمک بیشتری به علاقه‌مندان کتاب‌خوانی کند و آن‌ها را به امر خواندن کتاب در ایام کرونا و قرنطینه کمک کند؛ اما این مبلغ حتی از دوره پیش هم کمتر بود.
 
مدیر شهرکتاب تنکابن ادامه داد: با شیوع بحران کرونا و تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها، وقفه‌ای در فروش و کار ما ایجاد شد که این وقفه زیان‌های مالی بسیاری به کار وارد کرد و کاهش نقدینگی مانع از رفع مشکلات مالی و پاس شدن چک‌های مراکز پخش و انتشارات شد. با این وجود، برگزاری طرح فصلی توانست درصدی از این ضرر و زیان‌های ناشی از بحران را جبران کند؛ اما اگر این مبلغ افزایش پیدا می‌کرد، شاید کمک شایانی به بهبود شرایط کتاب‌فروشان می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها