چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: به مناسبت سوم خرداد، نمایشگاه مجازی کتب موضوعی دفاع مقدس و وصیت‌نامه‌های شهدا برگزار می‌شود.

علی کاظمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به حضور تاثیرگذار رزمندگان دیار غواصان دریادل در این عملیات افزود: عملیات بیت المقدس از مهمترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که رزمندگان زنجانی در چهار مرحله آن خط شکن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس یکی از مهمترین عملیات‌های نیروهای مسلح ایران در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود، گفت: ۱۶۱ شهید استان زنجان در عملیات بیت المقدس آسمانی شده‌اند.

کاظمی با اشاره به چاپ خاطرات شهدا و رزمندگان زنجانی به همت نویسندگان جوان زنجانی افزود: تعدادی از این آثار در روز سوم خرداد رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: با توجه به چاپ آثار موضوعی شهدا، نمایشگاه کتابی از آثار به چاپ رسیده در این حوزه در بستر فضای مجازی از جمله شبکه‌های مجازی، سایت ایثار و ... دایر می‎شود.

وی با بیان اینکه در راستای معرفی شهدای استان زنجان در عملیات بیت‌المقدس، زیارت مجازی شهدای این عملیات راه‌اندازی شده است، گفت: همچنین نمایشگاه آثار شهدای عملیات آزاد سازی خرمشهر به صورت مجازی در موزه شهدای استان زنجان فراهم شده است.

کاظمی گفت: آثاری که در نمایشگاه شهدای عملیات گردآوری شده است شامل کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس، مناجات‌نامه‌ها، وصیت نامه‌ها، آثار شهدا و تاریخ شفاهی این عملیات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها