چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
طرح بهارانه کتاب در صداوسیما تبلیغ شود

مسئول فروش کتاب‌فروشی انتشارات آگاه، اطلاع‌رسانی طرح بهارانه کتاب را ضعیف خواند و گفت: خیلی از مشتری‌های کتاب‌فروشی ما اصلا از طرح خبر ندارند.

علیرضا انگشتان، مسئول فروش کتاب‌فروشی انتشارات آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از استقبال پایین مردم از طرح بهارانه کتاب در روزهای ابتدایی آن خبر داد و گفت: تا امروز خیلی از این طرح استقبال نشده است؛ مخصوصا کتاب‌فروشی‌های راسته انقلاب خلوت است. به‌نظر من هنوز فضای کرونا حاکم است خیلی شلوغ نیست.
 
انگشتان بخشی از عدم استقبال مردم از طرح بهارانه را متوجه اطلاع‌رسانی‌ها خواند و گفت: باید اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود؛ زیرا خیلی از مشتری‌های کتاب‌فروشی ما اصلا از آغاز طرح خبر ندارند.
 
وی افزود: اگر تبلیغات رادیویی و تلویزیونی صورت می‌گرفت، خیلی عالی بود و تاثیر زیادی داشت، اما نمی‌دانم صداوسیما اصلا برای کتاب تبلیغات دارد یا خیر.
 
مسئول فروش کتاب‌فروشی آگاه که اضافه‌شدن بخش فروش مجازی به طرح بهارانه را خیلی موثر و مفید نمی‌داند، عنوان کرد: اکثر کتاب‌فروشی‌ها و ناشران، خودشان سایت‌های فعالی دارند و کتاب‌های خود را یا به‌صورت تخفیف دائمی یا با امکانات خوبی مثل ارسال رایگان، تخفیف‌های فصلی و...ارائه می‌کنند. 


او ادامه داد: وقتی هم که خود ناشر سایت داشته باشد، مخاطب ترجیح می‌دهد کتاب مورد علاقه خود را از ناشر بخرد؛ به‌همین‌خاطر بعید می‌دانم طرح بهارانه از این نظر، چیزی به فروش کتاب اضافه کرده باشد.
 
 
انگشتان در دلیل غیرموثر بودن فروش مجازی طرح بهارانه افزود: خیلی از مخاطبان کتاب هم دوست دارند به‌صورت فیزیکی در کتاب‌فروشی حاضر شوند، کتاب‌ها را از نزدیک ببینند و با تورق، بخشی از آن را مطالعه کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد رحیمی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    یادم میاد یه زمانی در همین کتابفروشی، فردی در حال ورق زدن کتابی بود که فروشنده به طرفش آمد و کتاب را از دستش گرفت و گفت: ببین ! اینجوری دیگه این کتاب دست دوم شد. کتاب میخوای بخونی برو کتابخونه.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها