چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
مشارکت 5 کتابفروشی خراسان شمالی در «بهارانه کتاب 99»

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از مشارکت 5 کتابفروشی این استان در طرح بهارانه کتاب سال 99 خبر داد.

رضا رضایی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، گفت: اجرای طرح بهارانه کتاب 99 با مشارکت ۵ کتابفروشی استان همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده است و تا سه‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه جاری در کتابفروشی‌های عضو این طرح ادامه دارد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، افزود: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب ‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کنند و  سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

رضا رضایی گفت: کتابفروشی‌های «اندیشه سبز» با مدیریت ابوالفضل اصغرپور، «پاتوق کتاب بجنورد» با مدیریت مجتبی یزدانی، «حاتمی» با مدیریت علی‌اصغر حاتمی و «شهر کتاب» با مدیریت آناهیتا غفاریان از بجنورد و «کتابسرای عضدی» با مدیریت حسین عضدی از مانه و سملقان در طرح بهارانه کتاب سال 99 ثبت نام کردند.

وی گفت: در «بهارانه کتاب ۹۹» به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل ازسوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

رضایی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح بهارانه کتاب در ماه مبارک رمضان، با پرداخت یارانه ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتابفروشی‌های استان که در دوران شیوع کرونا دچار رکود در کسب و کار شدند، شاهد گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌ها نیز باشیم.

در خراسان شمالی 27 کتابفروشی مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها