چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
بودجه نمایشگاه‌های استانی به طرح‌های فصلی تزریق شود

مدیر کتاب‌فروشی پردیس اراک معقتد است؛ با برگزار نشدن نمایشگاه‌های استانی کتاب، بودجه این رویدادها باید به طرح‌های فصلی تزریق شود تا یارانه به‌دست مصرف‌کننده اصلی برسد.

عباس گودرزی، مدیر کتاب‌فروشی پردیس شهر اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری بهارانه کتاب ۹۹ عنوان کرد:‌ من سال‌های زیادی است که در برگزاری طرح‌های فصلی خرید کتاب مشارکت می‌کنم و مشتریان و مخاطبان زیادی هر فصل در انتظار این طرح‌ها هستند.
 
وی افزود: برای برگزاری بهارانه ۹۹ نیز از ماه‌ها قبل مخاطبان ما برای برگزاری آن بارها سوال می‌کردند و در این بین دانشجویان بیشتر از سایر اقشار منتظر و چشم‌انتظار این طرح بودند.
 
گودرزی با اشاره به استقبال خوب مردم اراک از این طرح گفت: فضای فروشگاه ما ۱۲۰ متر مربع است و حدود ۲۰ هزار جلد کتاب داریم اما اعتبار ما محدود است و معمولا روز اول به پایان می‌رسد. ازاین‌رو؛ از مسئولان درخواست دارم بودجه این طرح‌ها را که با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو می‌شود، افزایش دهند.
 
وی یادآور شد: با توجه به محدودیت اعتبار طرح‌ها، تا مردم متوجه برگزاری بهارانه ۹۹ شوند، همه اعتبار ما به پایان می‌رسد و در مقابل مشتریان و مخاطبان خود شرمنده می‌شویم.
 
مدیر کتاب‌فروشی پردیس با بیان اینکه کتاب‌های عمومی خوب اکنون قیمت بالایی دارند، تاکید کرد: اگر سقف خرید برای مخاطبان هم افزایش پیدا کند، بهتر و مناسب‌تر است، زیرا قیمت کتاب نسبت به یک‌سال‌ونیم گذشته، دو تا سه برابر شده است.
 
وی در این زمینه توضیح داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، از آنجایی که نمایشگاه‌های استانی هم قرار نیست برگزار ‌شود، به‌نظرم اکنون این طرح‌ها فرصتی است تا یارانه کتاب به دست مصرف‌کننده اصلی برسد.
 
گودرزی همچنین در ادامه با ارائه پیشنهادی درباره برگزاری طرح‌های فصلی خرید کتاب گفت:‌ هر دوره برگزاری این طرح‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در پایان هر فصل در یک بازه زمانی متغیر برگزار می‌شود. به‌نظرم می‌توان زمان معینی را برای اجرای این طرح‌ها مشخص کرد تا هم کتاب‌فروشان و هم مخاطبان تکلیف خود را بدانند.
 
وی با بیان اینکه برگزاری بهارانه کتاب ۹۹ مشخص نبود اما به‌ ناگاه اعلام ثبت‌نام شد، ادامه داد: این کار موجب می‌شود کتاب‌فروش بتواند برای فعالیت‌های آتی و پیش روی خود برنامه‌ریزی کند، به مشتری اطلاع بدهد و مخاطبان نیز با آگاهی قبلی برای خریدهای خود برنامه داشته باشند.
 
گودرزی در پایان خاطرنشان کرد؛ یکی دیگر از مشکلاتی که در اجرای طرح‌های فصلی با آن روبه‌رو هستیم تغییر شماره همراه برخی مشتریان است که موجب بروز مشکلات جدی هنگام خرید می‌شود، برای برخی مخاطبان که پیش از این در طرح مشارکت داشتند هنگام خرید بر اساس کد ملی یک پیامک ارسال می‌شود تا تاییدیه بگیریم اما این شماره‌ها اغلب تغییر کرده‌اند و در سیستم باید راهکاری برای آن پیدا کرد.
 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کتاب نهال اراک ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    نکته ی درستی در مورد شماره تلفن ها فرمودند باید امکان اصلاح شماره ها وجود داشته باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها