دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس به «مکتا» پیوست

دبیر مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم «مکتا» از پیوستن سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به این مجمع خبر داد.

حسن رجبیان دبیر مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم «مکتا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه‌ای بین سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم «مکتا»، گفت: در جلسه‌ای که به خاطر شیوع ویروی کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، این دو نهاد تفاهم‌نامه‌ای در راستای توسعه همکاری‌ امضاء کردند.
 
رجبیان اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد دو طرف در راستای تبادل اطلاعات، بهره‌مندی و پژوهش در مورد آثار فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت‌های طرف تفاهم‌نامه برای برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علمی همکاری کنند.
 
دبیر مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم «مکتا» برگزاری نشست‌های مشترک تخصصی و علمی را از دیگر برنامه‌های این همکاری عنوان کرد و یادآور شد: برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مشترک، تسهیل ارائه خدمات کتابخانه‌ای و اسنادی متقابل جهت استفاده اعضاء، همکاری متقابل اطلاع‏‌رسانی حداکثری از برنامه‏‌های علمی و فرهنگی طرفین در فضاهای فیزیکی و مجازی، تبادل منابع چاپی مازاد (اعم از نشریات، کتاب و...) با ارائه سیاهه و فراهم کردن امکان بازدید از منابع، حمایت مادی یا معنوی از پایان نامه‌ها و طرح‏های پژوهشی مطابق با اولویت‌های «سازمان» و «مکتا» ازجمله تعهدات دوطرف است.
 
وی تصریح کرد: دوطرف این تفاهم‌نامه با تعیین نماینده مسئولیت تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی این تفاهم‌نامه را بر عهده خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها