دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به دهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، استفاده از ظرفیت حوزه علمیه کشور را در این جشنواره مهم ارزیابی کرد.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: بدون سوگیری‌های سیاسی، به تعالی و رشد کتابخانه‌ها و ارتقای سرانه مطالعه ادامه مسیر می‌دهیم و در حال حاضر بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی این نهاد در کشور، دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج کتابخوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی است.
 
عمرانی خانواده حوزه و طلاب را از پتانسیل خوبی برای معرفی جشنواره و شرکت در مسابقه برخوردار دانست و گفت: در دیدار با معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور مسائل کاری مطرح شد که امیدوارم سرآغاز بررسی زمینه‌های همکاری‌های مشترک بین دو نهاد گردد.
 
سجاد عمرانی یادآور شد: در نظر داریم برای طلاب و خانواده محترم طلبه‌ها برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و هنری برگزار کنیم تا روحانیون معزز و خانواده‌های آنان بتوانند از خدمات کتابخانه‌های عمومی و کتاب‌های کاربردی استفاده کنند.
 
وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت حوزه و دعوت از عموم افراد جامعه شاهد مشارکت حداکثری و معرفت افزایی نسبت به اهل بیت پیامبر علیهم السلام باشیم.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه های عمومی  استان قم دغدغه مجموعه تحت مدیریتش را کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق کتابخوانی معرفی کرد و گفت: از آنجا که قم از ظرفیت های بالایی برخوردار است و از ستون های ممتاز فرهنگی مذهبی کشور به شمار می‌رود، بستر مناسبی برای همکاری گسترده در سطح استان و کشور را دارد.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر قم 23 کتابخانه عمومی فعال دارد که در سه بخش کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال برنامه‌های متنوعی را برگزار می‌کند و همه اقشار را با هر گرایش، تحصیلات و سنی در خود جای داده است؛ چرا که مکانی عمومی است و متعلق به آحاد جامعه است و همه باید از ظرفیت این گنجینه  عظیم استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها