شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
مشارکت 38 کتابفروشی کردستان در طرح بهارانه کتاب 99

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از مشارکت 38 کتابفروشی استان در طرح «بهارانه کتاب 99» خبر داد و گفت: این طرح از 20 تا 30 اردیبهشت‌ماه جاری به مدت 11 روز در کتابفروشی‌های عضو طرح اجرا می‌شود.

عبید رستمی با اشاره به آغاز طرح بهارانه کتاب در سطح کشور به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان گفت: بهارانه کتاب 99 با شعار «بهار کتاب همزمان با بهار دل‌ها» از امروز 20 اردیبهشت در سطح کتابفروشی‌های کشور که در سامانه «طرح کتاب» ثبت‌نام کردند، آغاز شد.

وی از مشارکت 38 کتاب فروشی استان در این طرح خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق می‌گیرد، به این معنی که علاقه مندان با حداکثر خرید ۱۵۰ هزار تومان تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف طرح بهارانه خواهند شد.

به گفته سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، کتابفروشی‌های آراس، آرسام، آشتی، آمیار، آینده، احمدی، امام غزالی، انتشارات کردستان، پیشه وا، توحید، دانشمند، رها، زانست، زانکو، زانکو، زاهدی، شار، شمیم، شهرکتاب، شهرکتاب بیجار، فرهنگسرای هنر و اندیشه، مهرگان، نحوی، نشر فرهنگ، هرمس، کاردوخ، کاروان، کتاب ژیرا، کتاب شهر، کتاب نالی، کتاب نیشتمان، کتاب هفت، کتابسرای الوان، کتابسرای اندیشه، متابسرای روشنبیر، کتابسرای قلم، کتابسرای نگاه و کتیبی مانگ، کتابفروشی‌های مجری طرح بهارانه کتاب 99 در استان کردستان هستند.

رستمی، با اشاره به تفکیک کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در این طرح در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه عنوان کرد: 28 کتابفروشی در مرکز استان و 10 کتابفروشی در شهرستان‌های تابعه استان در طرح بهارانه کتاب 99 مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه این تخفیف شامل کتاب‌های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان است، ادامه داد: کتاب‌های آموزشی مشمول این تخفیف نیستند.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل بهارانه امکان‌پذیر است و مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است.

رستمی یادآوری کرد: طرح‌های فصلی کتاب ازسوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارایه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور انجام می‌شود که در آن وجه تخفیف مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها