چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
بازنشر قصه‌های صوتی در فضای مجازی کودکان را بیشتر جذب می‌کند

کتابدار کتابخانه عمومی شهید مدرس شهرستان هندیجان‌، گفت: کتابدار می‌تواند با ضبط صدای خود از یک قصه و ارسال و بازنشر آن در فضای مجازی، مخاطبان کودک و نوجوان بیشتری را نسبت به نشست حضوری جذب کند.

رفعت علوی که مدت 5 سال در نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با اعلام مطلب فوق اضافه کرد: هرچند کتابداران در راستای اجرای سیاست‌ها و رویکرد کلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی چند سال اخیر حرکت‌شان به سمت و سوی فعالیت‌های فرهنگی و جذب اعضای بیشتر شده است، در دوران تعطیلی کتابخانه‌ها نیز تلاش کرده‌اند فعالیت‌های متنوعی را در زمینه‌های قصه‌خوانی، قصه‌گویی با ابزار، انواع مسابقات، شعرخوانی، کتابخوانی و... در فضای مجازی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در شهرستان هندیجان 3 باب کتابخانه عمومی وجود دارد، تصریح کرد: کتابخانه عمومی شهید مدرس واقع در هندیجان شمالی به عنوان کتابخانه مرکزی شهرستان با 36 سال سابقه و  1560 عضو جزو کتابخانه‌های قدیمی این شهرستان است. پس از آن می‌توان به کتابخانه عمومی فارابی واقع در هندیجان جنوبی و کتابخانه عمومی مهدیه واقع در شهر زهره شهرستان هندیجان اشاره کرد.
 
علوی که کتابدار برتر استانی سال 96 بوده است، با اشاره به تاثیر کتابخوانی از سنین پایین تر عنوان کرد: کتابخوانی برای کودکان از سن پایین تاثیر مثبتی بر بهبود روابط بین کودک و والدین، تقویت مهارت‌های اجتماعی، شناخت و بالا بردن توانایی تفکر، تعقل، حل مسئله و تصمیم‌گیری و پرورش قدرت تخیل را دارد.

این کتابدار با تشویق کودکان و نوجوانان به شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی که جامعه دچار بحران کرونا است و مردم ملزم به در خانه ماندن هستند، بهره‌گیری از این فرصت و تشویق کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برای شرکت در دهمین حشنواره کتابخوانی رضوی علاوه بر پر کردن بخشی از اوقات فراغت آنان می‌تواند در این ایام روح و روان افرادی را که دچار روزمره گی شده‌اند، التیام و بهبود ببخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها