سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
پیشنهاد نامگذاری یک خیابان و بوستان در زنجان به نام کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از نامگذاری خیابانی به نام کتاب در شهر زنجان خبر داد و گفت: علاوه بر اجرای طرح‎های كاربردی در راستای ترويج فرهنگ كتابخوانی، حركت‌های نمادين فرهنگی نيز در این راستا ضرورت دارد.

امیرعلی نیک‌بخش در این باره به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اداره‌کل کتابخانه‎‌های عمومی استان زنجان به منظور ترویج فرهنگ مطالعه طرح‌های مختلفی را در استان اجرایی می‌‌کند که خوشبختانه اقدامات در این حوزه موثر بوده است؛ کما اینکه سرانه مطالعه در استان از میانگین کشوری بالاست.

وی با اشاره به برگزاری مستمر نشست‌های کتابخوان ماه و جلسات نقد و بررسی کتاب‌های تازه تألیف بیان کرد: البته دو ماه است که به علت تعطیلی کتابخانه‌های عمومی این برنامه‌ها متوقف شده و برای پیشگیری از شیوع کرونا دیگر برگزار نمی‌شود.

نیک‌بخش ادامه داد: در عین حال با وجود تعطیلی برخی از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، از ظرفیت فضای مجازی برای تشویق شهروندان به مطالعه استفاده شده و در این رابطه برنامه‌های مرتبط اجرایی می‌شود.

وی با تأكید بر نقش مطالعه در توانمندی جوانان و نوجوانان تصریح كرد: جامعه به ویژه نسل جدید با مطالعه از امنیت فكری بیشتری برخودار می‌شوند و هر موضوع منتشر شده در فضای مجازی را به راحتی نمی‌پذیرند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های این اداره کل قبل از کرونا، پیگیری برای نامگذاری یکی از معابر، خیابان‌ها و یا بوستان‌ها به عنوان کتاب بوده است، تصریح کرد: پیشنهاد نام‌گذاری، ارائه شده و در صورت تصویب در شورای اسلامی شهر زنجان، عملیاتی خواهد شد.

نیک‌بخش با مثبت ارزیابی کردن انجام اقدامات نمادین در تشویق كتابخوانی و مطالعه گفت: علاوه بر اجرای طرح‎های كاربردی و ضرورت اقدام اساسی در راستای ترویج فرهنگ كتابخوانی، حركت‌های نمادین فرهنگی برای این مهم نیز ضرورت دارد که از جمله آن نامگذاری معابر و یا میادین با عنوان کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها