شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
ترجمه اثری تازه در حوزه جامعه‌شناسی رسانه

«جامعه‌شناسی رسانه» تالیف رمی ریفل که در سال 2010 به زبان فرانسه منتشر شده و ترجمه آن (با همکاری خانم دکتر آنیتا بلوردی) در سال 1396 به پایان رسیده و در نوبت چاپ قرار گرفته است.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «جامعه‌شناسی رسانه» اثر  رمی ریفل با ترجمه محمدمهدی فتوره‌چی  مدیر گروه مطالعاتی رسانه و فرهنگ موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران به‌زودی منتشر می‌شود.
 
فتوره‌چی در این باره در گفت‌وگو با ایبنا بیان کرد: در حال حاضر دو اثر در دست انتشار دارم که به‌زودی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی جاپ و منتشر خواهد شد. یکی از این دو، کتابی با عنوان «جامعه‌شناسی رسانه» تالیف رمی ریفل است که در سال 2010 به زبان فرانسه منتشر شده و ترجمه آن (با همکاری خانم دکتر آنیتا بلوردی) در سال 1396 به پایان رسیده و در نوبت چاپ قرار گرفته است.
 
وی افزود: بر اساس بررسی های به‌عمل آمده تاکنون کتابی با این عنوان جامع در کشور تالیف و یا ترجمه نشده و باقر ساروخانی هم بر ما منت گذاشتند و مقدمه مبسوطی برای آن نگاشته‌اند.
 
به گفته فتوره‌چی: کتاب دیگری که از سوی این انتشاراتی به‌زودی منتشر می‌شود «مقدمه‌ای بر روش‌های تحقیق در ارتباطات» نام دارد که در سال 2007 در فرانسه منتشر شده و ترجمه آن درسال 1396 با همکاری آقای فرهاد فروغی به پایان رسیده است.
 
او در در توضیحاتی تکمیل درباره این اثر بیان کرد: این اثر تالیف مشترک پژوهشگران حوزه ارتباطات فرانسه به نام لوک بونویل، سیلوی گروس ژان بوده و ویژگی ممتاز آن طرح مثال‌های متعدد در خصوص هر یک از زمینه‌ها وروش های تحقیق کمی و کیفی است که امید است منبع درسی مناسبی برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی رشته ارتباطات به شمار آید. 
 
او همچنین افزود: در حال حاضر هم مجری طرح پژوهشی ملی با عنوان «مطالعه تطبیقی حکمرانی اینترنت در کشورهای منتخب و ارایه­ الگوی مناسب برای ایران» هستم که از جمله طرح‌های پیشتاز و پایونیر در کشور به شمار می‌آید و امیدوارم نتایج آن برای نهادهای سیاستگذار در حوزه فضای مجازی کشور مفید واقع شود. 
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها