شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
چگونه در مقابل ویروس‌ها از خودمان مراقبت کنیم؟

​مهدی ضرغامیان از تالیف کتاب جدیدی برای کودکان درباره چیستی و چگونگی ویروس کرونا خبر داد و گفت: ویروس‌ها لازمه جهان هستند و زندگی بدون آن‌ها نمی‌تواند پیش برود.

مهدی ضرغامیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار در دست تالیفش توضیح داد: کتابی درباره ویرس برای گروه سنی «ب و ج» نوشته‌ام و در آن به موضوعاتی مانند چیستی و چگونگی ویروس، منشا آن از نظر تاریخی، نکته‌های آغاز حیات و روند تاریخی آن اشاره کرده‌ام.
 
این نویسنده و پژوهشگر افزود: اواخر سال گذشته در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، متوجه شدم بخش عمده‌ای از بزرگسالان تفاوت ویروس و باکتری و میکروب را نمی‌دانند. براین اساس سعی کردم بیشتر به این موضوع بپردازم و اطلاعات بیشتری را به مخاطبان بدهم و سرانجام هم به مساله روز یعنی ویروس کرونا پرداختم.
 
وی در ادامه به کتاب‌های دیگری که در این حوزه منتشر شده اشاره کرد و گفت: تعدادی کتاب دیدم که در این روزها منتشر شده‌اند و صرفا به این موضوع پرداخته‌اند که بچه‌ها این روزها را چگونه پشت سر بگذارند و به چه نکات بهداشتی توجه کنند.
 
مترجم کتاب «گفت‌وگو با دخترم درباره مرگ» ادامه داد:‌ اما کتابی که من نوشته‌ام از اساس با آن‌ها تفاوت دارد و مبتنی بر اطلاعات است و کتاب علمی محسوب می‌شود و به دوره‌های مختلف زندگی ویروس و اینکه چگونه در مقابل ویروس‌ها از خودمان مراقبت کنیم اشاره می‌کند. مساله بعدی در این کتاب اشاره به این نکته است که ویروس‌ها عمدتا شر نیستند و لازمه جهان هستند و زندگی بدون آن‌ها نمی‌تواند پیش برود.

به گفته ضرغامیان، این کتاب به زودی برای چاپ به ناشر تحویل داده می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها