دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
شیراز میزبان وبینار نقش اجتماعی حرفه و کتابخانه‌ها در شرایط بحران

«وبینار نقش اجتماعی حرفه و کتابخانه‌ها در شرایط بحران» 22 خردادماه 1399 در شیراز برگزار می‌شود.

زهرا شاه‌نظرنژاد، عضو هیات مدیره و مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه منطقه جنوب کشور در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، گفت: این وبینار که با سخنرانی استادان برجسته حوزه‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسی، کامپیوتر و هوش مصنوعی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و ارتباطات برگزار خواهد شد، شامل محورهای مختلفی است.

وی در ادامه به این معرفی این موضوعات پرداخت و گفت: پویاسازی حرفه برای شرایط بحران و پسابحران: آموزش (فراگیران، کتابداران، کاربران و مدیران کتابخانه‌ها)، سواد آینده (تکنیک‌ها و روش‌های جدید، شناسایی نشانه‌های تغییر برنامه‌ریزی در جهت تغییرات محیطی و اجتماعی، نواندیشی و نوآوری) و کاربرمداری و خدمت‌مداری (کتابخانه، ارتباط اجتماعی، روانشناسی اجتماعی و فردی) از جمله این محورهاست.

شاه‌نظرنژاد دیگر موضوع این سمینار را نقش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بلاکچین، رایانش ابری در عملکرد کتابخانه‌ها در شرایط بحران عنوان کرد و افزود: مدیریت گردش اطلاعات در شرایط بحرانی (کتابخانه، کتابدار، اطلاعات و اخبار جعلی) هم دیگر محوری است که مورد نظر قرار گرفته است. علاقه‌مندان جهت ثبت نام و شرکت در این وبینار می‌توانند به آدرس ilisasrb.webinar24.ir مراجعه کنند.

«وبینار نقش اجتماعی حرفه و کتابخانه‌ها در شرایط بحران» با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان و موسسه آرموک برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها