یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان استان زنجان کتاب می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره گردآوری خاطرات بازنشسته سپاه خلیل ابوبصیر، گفت: پیش از این 7 عنوان کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان استان زنجان به چاپ رسیده است.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حق بزرگی بر کشور دارند و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان نیز به دنبال ضبط و ثبت خاطرات این عزیران است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه پژوهش‌های بسیاری توسط این اداره‌کل با موضوع دفاع مقدس در تحقیق، شناسایی، جمع‌آوری و تدوین آثار مختلف و گسترش فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس بر اساس رشادت‌های رزمندگان انجام شده است، اضافه کرد: در همین راستا اسناد مربوط به وصیت‌نامه شهدا، عکس، دست‌نوشته و ... گردآوری شده است.

وی با تأکید بر اینکه دستاوردهای دفاع مقدس در بخش‌های مختلف قابل استفاده و راهنمای نسل جوان خواهد بود، گفت: قطعا گردآوری اسناد مربوط به شهدا و انتشار آن در قالب کتاب علاوه بر ماندگار کردن آنها موجب آشنایی بیشتر با سیره زندگی شهدا و رزمندگان خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از جدیدترین اثر گردآوری شده در قالب  کتاب، شامل مصاحبه با سرهنگ بازنشسته سپاه خلیل ابوبصیر است، گفت: این کتاب حاوی داستان زندگی این رزمنده است که که از سال 58 یعنی ورود ابوبصیر به سپاه آغاز و تا معاونت لشگر 17 علی‌ابن‌ابی‌طالب ادامه پیدا می‌کند.
 
وی افزود: اين كتاب،‌ تنها داستان يك فرمانده دفاع‌مقدس نيست، بلکه ‌دفتر ناگفته‌های ‌بسياری ‌از حماسه‌سازان دفاع‌ مقدس و نقل فداکاری‌های مردان غیوری است که در دفاع مقدس نقش کلیدی داشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان افزود: همچنین اخیرا خاطرات بازنشسته ارتش قمری نژاد با عنوان فرمانده تپه قمر نیز به چاپ رسیده است.

محمدی با اشاره به اهتمام جدی اداره کل نشر ارزش‌های دفاع مقدس به گردآوری آثار شهدا و رزمندگان دفاع مقدس، گفت: پیش از این 7 عنوان کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان استان زنجان به چاپ رسیده است.

وی به سایر اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در چاپ و نشر کتاب نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه، شعر و کودک و نوجوان نیز 20 جلد از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در مرحله چاپ بوده و یا به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها