شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
پویش «کتاب – نمایش 20» سراسری شد

دبیر هنری پویش «کتاب - نمایش 20» از ارتقای این رویداد به سطح ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، اصغر گروسی اعلام کرد: با استقبال صورت گرفته و حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، این پویش به‌صورت کشوری برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان روز 20 اردیبهشت‌ماه می‌توانند در آن شرکت کنند.
 
وی به خبرنگار ایبنا گفت: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس در راستای دو پویش در خانه بمانیم و تئاتر تعطیل نیست و در بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به‌عنوان مبدا شروع پویش، این رویداد را طراحی کرد.
 
گروسی افزود: هدف ما از این پویش گرم نگه داشتن فضای هنر در عین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن است و علاقه‌مندان باید نمایش‌های کوتاه 3 تا 7 دقیقه‌ای بر اساس محتوای کتاب‌های مطرح ادبیات انقلاب اسلامی تولید کنند.
 
دبیر هنری پویش ملی کتاب-نمایش 20 ادامه داد: آن بیست و سه نفر (احمد یوسف‌زاده)، پایی که جا ماند (سیدناصر حسینی‌پور)، دا (سیده‌اعظم حسینی)، دختر شینا (بهناز ضرابی‌زاده)، جنگ دوست داشتنی (سعید تاجیک) و رفاقت به سبک تانک (داود امیریان) از جمله این آثار هستند.
 
وی گفت: سه کتاب ارزنده و مطرح از دو نویسنده نام آور ادبیات انقلاب اسلامی فارس نیز در این فهرست به چشم می‌خورند که عبارت از کتیبه ژنرال و خمپاره خواب‌آلود (اکبر صحرایی) و مهرنجون (محمد محمودی نورآبادی) هستند.
 
گروسی با اشاره به اهمیت حضور پرستاران و پزشکان به عنوان مدافعان سلامت میهن و مردم گفت: بخش ویژه این پویش نیز به منظور پاسداشت ایثارگری مدافعان سلامت (جامعه پزشکی و پرستاری) در شرایط حاضر طراحی شده است.
 
وی افزود: در این بخش علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را بر اساس خاطرات پزشکان و پرستاران و کادر درمانی (حال حاضر و دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس)تولید و ارسال کنند.
 
کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس گفت: رعایت اصول حرفه‌ای تصویربرداری برای فیلمبرداری از نمایش‌ها لازم نیست، ضبط ویدئوها با یک دوربین ساده و یا موبایل صورت گرفته و ویدئوها از کیفیت مناسب صدا، نور و تصویر برخوردار باشند اما مشخصات شامل نام نمایش، نام و نام خانوادگی شرکت‌کنندگان و شماره تماس در یک برگه A4 نوشته شده و قبل ازشروع نمایش به مدت دو ثانیه جلوی دوربین نمایش داده شود.
 
وی زمان ویدئوهای ارسالی  را حداکثر 7 دقیقه خواند و ادامه داد: دوربین حتما باید در حالت افقی و ثابت، نمایش را ضبط کند؛ ویدئوها از طریق پیام‌رسان سروش و یا پیام رسان واتساپ به شماره 09358424541 ارسال شود.
 
گروسی گفت: نمایش‌های برگزیده روز سوم خرداد 1399، مصادف با عید سعید فطر معرفی می‌شوند و مراسم اختتامیه به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا در نهایت به نمایش‌های اول تا سوم علاوه بر تندیس و لوح تقدیر به ترتیب مبلغ 15، 10 و 5 میلیون ریال و به 5 اثر نیز جوایز 2 میلیون ریالی تعلق گیرد.
 
یادآور می‌شود: به تمامی شرکت کنندگان هدیه‌ای به رسم یادبود تعلق خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها