شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
فعالیت 11 کتابخانه سیار روستایی در استان زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به فعالیت 11 کتابخانه سیار روستایی در این استان، از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دو کتابخانه درون‌مدرسه‌ای دیگر در استان خبر داد.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ابتدای فعالیت خود اقدامات بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان انجام داده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد کتاب‌رسان‌های سیار شهری و روستایی برای ارتباط و عرضه کتاب به کودکان در مناطق محروم و روستانشین، کمک به توسعه و ترویج ادبیات کودکان و نوجوانان از طریق تشکیل انجمن‌های ادبی از جمله اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است، گفت: در همین راستا از طریق کانون کتابخانه‌های مساجد، مدارس، کتابخانه‌های عمومی نیز ایجاد شده است.

نوری از فعالیت 6 مرکز کتابخانه‌ای درون مدرسه‌ای در سطح استان خبر داد و گفت: در هر یک از این کتابخانه‌ها 3000 جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان وجود دارد که در سال جاری به دنبال توسعه این مراکز هستیم.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دو کتابخانه درون مدرسه‌ای دیگر در استان خبر داد و گفت: البته هم اکنون 11 کتابخانه سیار روستایی نیز در زنجان فعال است اما زنجان شهری هنرپرور، فرهنگی و دارای علاقه‌مندان بسیاری در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی است از همین رو به دنبال افزایش این مراکز هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه با آموزش‌های ارائه شده در همین مراکز 750 اثر ویدئویی، هنری و ادبی تولید شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با آموزش‌های مطلوب صورت‌گرفته هم اکنون برخی از مربیان کانون از افرادی هستند که قبلا در کانون آموزش دیده‌اند.

نوری در ادامه به فعالیت مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به عنوان دومین مرکز فعال در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 17 مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان فعال است.

وی ادامه داد: از دیگر مجموعه‌های فعال زیرمجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، کانون زبان ایران است که با 4 شعبه در شهر زنجان و یک شعبه در شهرستان ابهر است که در تلاش هستیم 3 شعبه دیگر از آن در استان ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها