چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
اعلام فراخوان یک مسابقه نمایشنامه‌نویسی در دو بخش کُردی و فارسی

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان از انتشار فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی به عنوان یکی از اولین اقدامات این انجمن در سال 99 خبر داد.

فاتح باد پروا در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره‌کل هنرهای نمایشی و مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان مسابقه نمایشنامه‌نویسی در راستای شناخت نیروهای توانمند و خلاق در عرصه نمایشنامه نویسی و ارتقای سطح نمایشنامه نویسی برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در جامعه و بحران کرونا، مسابقه نمایشنامه نویسی با محوریت «ادبیات نمایشی و بحران اپیدمیک (انسان – هنر – بحران)» در دو حوزه زبان کُردی و فارسی و در دو بخش اصلی و نمایشنامه‌های کمدی پیش بینی شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، به بخش اصلی این مسابقه اشاره و بیان کرد: موضوع نمایشنامه‌های ارسالی آزاد است، اما با توجه به بحران شیوع کرونا و تاثیر آن بر زندگی فردی و حیات جمعی انسان و چالش‌های اپیدمی در زندگی بشری، آثاری که به این موضوع بپردازند، در اولویت انتخاب قرار دارند.

بادپروا، ضرورت ایجاد فضایی شاد و پر امید در جامعه و اهمیت نمایشنامه‌های کمدی فاخر را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه ادبی اعلام کرد و افزود: این بخش نیز به صورت ویژه و رقابتی با اولویت موضوع (انسان – هنر – بحران) پیش‌بینی شده است که نمایشنامه نویسان می‌توانند در این بخش نیز نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه متون ارسالی توسط هیات داوران مسابقه مورد خوانش و قضاوت قرار خواهند گرفت، افزود: به‌همت مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تعداد 10 نمایشنامه برتر و منتخب داوران مسابقه در جلد چهارم کتاب مجموعه نمایشنامه «روژژمیری شاریک» به چاپ می‌رسد.

بادپروا همچنین گفت: جدای از برپایی کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های سالانه انجمن و اجراهای عمومی صحنه‌ای و خیابانی، با همت هنرمندان و حمایت مسئولین استان کردستان، هرساله میزبان و برگزار کننده جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره سراسری تئاتر کوردی سقز و تئاتر استانی است و از آنجا که این مهم موجب تولید نمایش‌های مختلفی توسط هنرمندان می‌شود، لزوم غنی نمودن بانک تولید نمایشنامه در استان را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه هر نمایشنامه نویس می‌تواند در هر بخش یک اثر را به دبیرخانه مسابقه ارسال کند، افزود: اخرین مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ماه 99 اعلام شده است و زمان اعلام نتایج مسابقه نیز نیمه دوم تیر ماه سال جاری خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها