سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کرونا ۲۲ میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر کردستان خسارت زد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برآورد 220 میلیارد ریالی به بخش فرهنگ و هنر استان در دوران شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری استان خبر داد.

عبیدالله رستمی با اشاره به تعطیلی مراکز و موسسات فرهنگی و هنری در دوران شیوع ویروس کرونا و خسارت‌های ناشی از آن به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، گفت: شیوع ویروس کرونا و رعایت مسائل بهداشتی باعث تعطیلی تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای این اداره کل شد.

وی با اشاره به برآورد ریالی این خسارت عنوان کرد: در ماه‌های اسفند و فروردین بالغ بر 220 میلیارد ریال به بخش فرهنگ و هنر استان در دوران شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری استان خسارت وارد شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به مراکز و موسسات هنری که در پی کرونا تعطیل شده‌اند، افزود: حوزه هنر شامل مجتمع‌ها، پردیش‌های هنری و سینمایی، استودیو ضبط صدا، سالن‌های سینما و تئاتر، تماشاخانه‌ها، آموزشگاه‌های آزاد هنری، هنرستان آزاد، نگارخانه‌ها، کافه گالری، موسسات توزیع و پخش فیلم، موسسات تولید و فیلمسازی است.

رستمی، قسمت فرهنگی و قرآنی هم شامل کتابفروشی‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، موسسه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی، موسسات قرآن و عترت، مرکز انتشاراتی، مرکز خدمات چاپی، فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و هنری، گروه‌های مداحی و دف نوازی، گروه‌های فرهنگی و ترویجی، مراکز پخش و توزیع کتاب و کالاهای فرهنگی، کافه کتاب‌ها، نشریات محلی، نمایندگی‌های روزنامه‌های سراسری برشمرد.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از تمام فعالان حوزه فرهنگ و هنر که براثر شیوع ویروس کرونا متضرر شدند، برنامه‌ها و طرح‌هایی را ارائه کرده است، یادآور شد: خسارت‌های وارده به‌طور دقیق و با جزئیات کامل به مقامات کشوری و استانی گزارش داده شده و امیدواریم با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان و قول مساعد دولت در جهت حمایت از خسارت دیدگان، بتوانیم بخشی از این خسارات را مرتفع سازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها