چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
تولد «کتابِ ‌مان» در روزهای کرونایی

این‌روزها که ویروس کرونا جامعه را با چالش‌های جدی مواجه کرده، کتاب‌فروشی «کتاب ‌مان» در فضایی حدود ۲۵۰ مترمربعی در مجموعه معین‌مال فعالیت خود را آغاز کرده است.

حامد رهنما یکی از موسسان کتابفروشی‌ »کتابِ ‌مان» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به راه‌اندازی و افتتاح این مجموعه گفت: از یک‌سال قبل به همراه حامد میرزاحسینی تصمیم گرفتیم یک فروشگاه کتاب با محصولات فرهنگی افتتاح کنیم و به همین منظور، به مناطق مختلف تهران رفتیم و مجموعه‌های زیادی را برای انتخاب مکان این فروشگاه بررسی کردیم.
 
وی افزود: بر اساس مشاهات ما در مناطق شمالی و مرکزی تهران، فروشگاه‌های خالی زیادی وجود داشت و در برخی مناطق جای خالی یک کتاب‌فروشی با محصولات فرهنگی خیلی احساس می‌شد اما در نهایت، مجموعه معین‌مال را در حوالی میدان آزادی انتخاب کردیم.
 
رهنما با بیان اینکه «کتاب‌ مان» توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: با توجه به هزینه‌های بالای تاسیس کتاب‌فروشی، بخش خصوصی کمتر در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند اما ما تصمیم گرفتیم در یک مجتمع تجاری این کتاب‌فروشی را راه‌اندازی کنیم.
 
وی با اشاره به فضای ۲۵۰ متری این کتاب‌فروشی توضیح داد: از اواسط سال گذشته کار دکورسازی و فعالیت‌های مرتبط با فروشگاه را آغاز کردیم و تصمیم داشتیم افتتاح کتاب‌فروشی ابتدای اسفند ماه باشد، اما درگیر بیماری کرونا شدیم و همه برنامه‌ریزی‌های ما به هم ریخت.
 


رهنما تاکید کرد: اگرچه تعطیلی‌ها با توجه به سرمایه‌گذاری‌ای که انجام داده بود از نظر اقتصادی برای ما سنگین بود اما بیکار ننشستیم و از چهارم فروردین فروش اینترنتی کتاب‌فروشی را در فضای مجازی و با همکاری تنی چند از فعالان حوزه فرهنگ و رسانه آغاز کردیم.
 
وی به استقبال خوب مردم از فروش اینترنتی «کتاب ‌مان» اشاره کرد و گفت: در ابتدا فکر نمی‌کردیم به واسطه اینکه تازه کار خود را شروع کرده‌ایم، ما را بشناسند اما روزبه‌روز به جمع مشتریان و مخاطبان ما افزوده شد؛ به‌گونه‌ای که تاکنون برای شهرها و حتی روستاهای ۹ استان کتاب و محصولات فرهنگی ارسال کرده‌ایم.
 
رهنما با بیان اینکه امیدوارم با از بین رفتن بیماری کرونا فضای فروش حضوری بهتر و مناسب‌تری برای فروش فیزیکی کتاب‌ها ایجاد شود، یادآور شد: روزانه کتاب‌فروشی دو بار ضدعفونی می‌شود تا مخاطبان در آرامش خیال و با دغدغه کمتری وارد شوند؛ هرچند کمپین «کتاب‌مان در کنارتان» همچنان ادامه دارد و از طرق فضای مجازی فروش کتاب داریم.
 
وی همچنین از آغاز فعالیت کتاب‌فروشی از اول اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: اکنون از ۱۵ ناشر برای بخش بزرگسال و ۱۲ ناشر برای بخش کودک و نوجوان کتاب در کتاب‌فروشی قرار دارد که به‌مرور به تعداد ناشران و کتاب‌های کتاب‌فروشی افزوده خواهد شد.
 
رهنما درباره برنامه‌های آتی این کتاب‌فروشی نیز عنوان کرد: قرار است هر چهارشنبه مراسمی شامل جشن امضا و معرفی کتاب در فروشگاه داشته باشیم و تاز‌ه‌های نشر را با حضور چهره‌ها و نویسندگان با حضور مخاطبان معرفی کنیم.
 
وی با اشاره به دیگر بخش‌های این کتاب‌فروشی نیز گفت: برای سایر بخش‌های کتاب‌فروشی نیز امکاناتی در نظر گرفته‌ایم. به عنوان مثال؛ با انجمن اسباب‌بازی گفت‌وگو کردیم و با ۲۰ تولیدکننده اسباب‌بازی و سرگرمی برای این بخش مذاکره داشتیم.
 
به گفته رهنما، یکی دیگر از بخش‌های این کتاب‌فروشی، عروسک‌های دست‌ساز است که با حدود ۲۸ تولیدکننده عروسک دست‌ساز از تهران و شهرهای دیگر برای تامین عروسک‌های این بخش ارتباط داریم.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    سلام من این کتابفروشی رو دیدم خیلی از کتاب های خوب رو نداره. حتی میشه شک کرد که برخی کتاب ها قاچاق باشن!
    • کتاب مان ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      با توجه به زمان کوتاهی که از افتتاح کتاب مان می گذرد ، عناوین کتاب ها در حال تکمیل شدن است.
  • امیر ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    ضمن تشکر از دست اندر کاران کتاب مان آرزوی موفقیت روزافزون برای این عزیزان دارم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها