چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
شعرهایی برای کودکان صفر تا 3 سال منتشر شد

کتاب «خدا همیشه اینجاست» سروده پیوند فرهادی از مجموعه کتاب‌های نیایشی، برای کودکان صفر تا 3 سال منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «خدا همیشه اینجاست» سروده پیوند فرهادی از مجموعه کتاب‌های نیایشی برای کودکان گروه سنی «الف و ب» است که در انتشارات به‌نشر با تصویرگری افسانه صانعی به چاپ رسیده.
 
در این کتاب سعی شده تا با به تصویر کشیدن ارتباط موجودات باهم و ارتباط کودکان با موجودات و اتفاق‌های پیرامونشان و ارتباط کودکان با والدین به طور غیرمستقیم کودکان با صفاتی از قبیل حضور، بصیرت، مهربانی، هدایت‌گری، دست‌گیری، توانایی و آگاهی خداوند آشنا شوند.
 
همچنین در کنار صفات خداوند، کودکان با مفاهیم دیگری مثل دوستی و وطن دوستی، کمک به حیوانات، مراقبت از خود و خانواده ،آشنا می‌شوند.
 
پیوند فرهادی درباره این کتاب به ایبنا گفت: در «خدا همیشه اینجاست» توجه ویژه‌ای به خلق ادبیات برای کودکان صفر تا سه سال شده است. من این شعرها را در زمان بارداری‌ سروده‌ام و همین موضوع انگیزه‌ای شده تا از زبان جنین داخل رحم، شعر نیایشی بنویسم.
 
وی افزود: البته این‌گونه شعرها که جا دارد بیشتر مورد توجه شاعران کودک قرار بگیرند، شعرهایی هستند که معمولا برای یک تیم و مجموعه دونفره متشکل از مادر و فرزند و گاهی سه نفره یعنی پدر و مادر و فرزند صفر تا سه سال سروده می‌شوند ‌و از طرفی شنیدن و خواندن این شعرها برای کودکان گروه سنی بالاتر هم خالی از لطف نیست. بنابراین نمی‌توان مخاطب چنین شعرهایی را تنها به یک گروه محدود کرد.
 
فرهادی در ادامه بیان کرد: از آنجایی که خواندن کتاب برای جنین از سوی مادر و پدر و صحبت کردن با او قبل و بعد از تولد امر بسیار مهمی است و بخش بزرگی از شخصیت کودک در سال‌های اولیه عمر او شکل می‌گیرد، قصد دارم در آینده کتاب‌های دیگری را برای این گروه سنی آماده و روانه بازار کنم.
 
انتشارات به‌نشر، کتاب «خدا همیشه اینجاست» را با شمارگان دوهزار نسخه و قیمت 15 هزار تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها