دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
نقدینگی کتاب‌فروشی‌های محلی به‌شدت کاهش پیدا کرده است/ ضرورت پرداخت وام با سود پایین

مدیر کتاب‌فروشی ولیزاده شهر فومن تاکید کرد؛ به‌دنبال مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، دولت با پرداخت وام‌های بلندمدت به کتاب‌فروشان، بخشی از این ضررها را جبران کند.

علی ولیزاده، مدیر کتاب‌فروشی ولیزاده شهر فومن در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به مشکلات کتاب‌فروشان در روزهای پساکرونا عنوان کرد: ما تنها کتاب‌فروشی فومن هستیم و متاسفانه در روزهای قرنطینه کرونا نتوانستیم فروش اینترنتی داشته باشیم و بخش زیادی از مخاطبان خود را در این مدت از دست دادیم.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه برای فروش اینترنتی یا تلفنی برنامه‌ریزی نکرده بودیم، ادامه داد: درآمد و سود کتاب‌فروشی بسیار ناچیز است؛ اما همین مبلغ را هم به‌دلیل شیوع کرونا از دست دادیم. بسیار متضرر شدیم و اکنون به دنبال راهکارهایی برای جبران آن هستیم.
 
ولیزاده افزود:‌ جبران هزینه‌ها مشکل است؛ زیرا از ماه‌ها قبل برای عید نوروز و روزهای پایانی سال کتاب‌آورد‌ه بودیم تا مخاطبان و مشتریان‌مان کتاب‌های مورد نیاز خود را برای این ایام خریداری کنند. به دنبال این موضوع؛ چک‌هایی داریم که باید پرداخت شوند.
 
وی با بیان اینکه امیدوارم دولت زمینه‌ای فراهم کند که کتاب‌فروشان نیز بتوانند از وام‌های بلندمدت بهره‌مند شوند، عنوان کرد: این وام‌ها اگر با بهره پایین همراه باشد می‌تواند بخش زیادی از کمبود نقدینگی را برای کتاب‌فروشان تامین کند و دغدغه و نگرانی کتاب‌فروشان؛ به‌خصوص کتاب‌فروشی‌های محلی را کاهش دهد.
 
مدیر کتاب‌فروشی ولیزاده نقدینگی برای کتابفروشان را یک ضرورت دانست و گفت: زمانی که چرخ نقدینگی وجود داشته باشد یک کتاب‌فروش محلی مثل ما که تنها کتاب‌فروشی یک شهر است، می‌تواند مجموعه‌ای از کتاب‌های جدید و به‌روز را در کتاب‌فروشی بیاورد و در اختیار مخاطبانش قرار دهد.
 
به گفته وی، در شهرستان‌ها کتاب‌فروشان مخاطبان محدودی دارند و کتاب‌فروشان محلی باید برای جلب و جذب مخاطب تلاش کنند اما در کنار آن با مشکلات مختلفی هم درگیر هستند که کرونا آن‌ها را تشدید کرد.
 
ولیزاده با بیان اینکه سه کارمند در کتاب‌فروشی ما کار می‌کنند، یادآور شد: غیر از هزینه‌های جاری و ضررهای دو ماه اخیر، ما درگیر بحث مالیات و بیمه هم هستیم که حمایت‌‌های دولت در کاهش یا حذف برخی از این هزینه‌ها برای اهالی فرهنگ به‌خصوص کتاب‌فروشان می‌تواند کمک‌حال آن‌‌ها باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها