سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
قرآن می‌خوانم و دعا می‌کنم بلای کرونا زودتر از جهانیان دور شود

جعفر ابراهیمی شاهد می‌گوید در این روزها با جدیت تمام قرآن می‌خوانم و دعا می‌کنم بلای کرونا زودتر از جهانیان دور شود.

جعفر ابراهیمی شاهد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره روزهای خودقرنطینگی و ایام کرونا گفت: این روزها با جدیت تمام قرآن می‌خوانم و دعا می‌کنم که بلای کرونا زودتر از جهانیان دور شود. البته من همیشه قرآن می‌خوانم اما شیوع ویروس کرونا سبب شده این روزها بیشتر قرآن بخوانم و درحال ختم آن هستم و از خدا می‌خواهم کرونا را از بین ببرد.
 
وی در ادامه بیان کرد: همیشه چند کتاب روی میز کار من هست که به صورت مداوم آن‌ها را می‌خوانم و یادداشت می‌کنم که تا کجا خوانده‌ام. این آثار شامل کل آثار سعدی، قرآن کریم، دیوان حافظ و شاهنامه فردوسی است.

این نویسنده و شاعر پیشکسوت افزود: در لابه‌لای خواندن این کتاب‌ها مطالعات جانبی هم دارم اما خواندن این کتاب‌ها برایم حالت اجباری دارد.
 
ابراهیمی شاهد همچنین به علاقه‌ زیادش به کتاب «گلستان سعدی» اشاره کرد و گفت: از بزرگان جملاتی درباره کتاب «گلستان سعدی» شنیدم که خیلی برایم جالب است؛ یکی از آن‌ها را از ابراهیم گلستان شنیدم. خبرنگاری از او در «نوشتن با دوربین» پرسیده که در نثر داستان‌هایش از چه سبکی تقلید کرده و او می‌گوید من تحت تاثیر گلستان هستم و اشاره‌ای رندانه می‌کند؛ نخست اینکه تحت تاثیر خودم هستم و دوم اینکه می‌گوید منظورم گلستان سعدی است و یادآوری می‌کند که حدود 100 بار این کتاب را خوانده است.
 
این نویسنده و منتقد ادبی افزود: البته در جاهای دیگر هم شنیده‌ام که بزرگان ما گفته‌اند گلستان را بارها خوانده‌اند. من هم بارها و بارها این کتاب را خوانده‌ام و تنها کتاب نثری است که هربار می‌خوانم احساس می کنم کار تازه‌ای دارم می‌خوانم مثل اشعار حافظ. هربار کشف تازه‌ای به انسان می‌دهد.
 
ابراهیمی درباره آثار در دست نگارشش نیز توضیح داد: مطالب زیادی دارم که ناتمام است و می‌توانم روی آن‌ها کار کنم و برای چاپ آماده کنم اما وضعیت نشر و چاپ به گونه‌ای شده که چاپ کتاب کاهش یافته است، مخصوصا در دوران خودقرنطینگی و شیوع ویروس کرونا.

جعفر ابراهیمی، شاعر و نویسنده پیشکسوت کودک و نوجوان، در سال 1330، در اردبیل متولد شد. وی نخستین شعر خود را در 13 سالگی به تقلید از پروین اعتصامی سرود و آن را با عنوان «آن شب باران آمد»، در مجله سروش کودکان چاپ کرد. به تدریج سرودن برای گروه سنی کودک و نوجوان را آغاز و از سال 1358، نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان را به شکل اختصاصی دنبال کرد. ابراهیمی تاکنون 120 جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان در زمینه داستان، شعر و‌ زندگینامه نوشته و برای تألیف برخی آثار، جوایزی را نیز دریافت کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها