یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
مجموعه شعر جدیدی از جعفر ابراهیمی شاهد در راه است

جعفر ابراهیمی شاهد از سرودن مجموعه شعر جدیدی برای نوجوانان با عنوان «به تو می‌اندیشم» خبر داد.

جعفر ابراهیمی شاهد در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شعری برای نوجوانان سروده‌ام به نام «به تو می‌اندیشم» که بیشتر مضامین عاشقانه و احساسی دارد و شامل 32 شعر نیمایی برای نوجوانان است و آن را برای چاپ به نشر گویا دادم.
 
وی درباره این مجموعه توضیح داد: شعرهای این مجموعه را می‌توان به سه قسمت تقسیم کرد؛ یک سوم این شعرها گزینشی است از آثار قبلی من که مربوطه به قبل از دهه 80 که در مجلات و کتاب‌ها منتشر شده. یک سوم دیگر آن گزینشی از شعرهای من در دهه 80 بوده که فقط در مجلات منتشر شده و یک سوم دیگر هم شعرهای نو من است که جایی منتشر نشده و مربوط به دهه 90 است.
 
ابراهیمی در ادامه بیان کرد: استفاده از مضامین عاشقانه و احساسی و حس و حال رمانتیک، همیشه در شعرهای من بوده. حتی در پایان‌نامه‌هایی که روی آثار من انجام شده شعرهای من را رمانتیک نوجوانانه دانسته‌اند من حتی وقتی درباره خدا، راز و نیاز، طبیعت، روستا و ... شعر می‌گویم حس و حال عاشقانه دارد.

جعفر ابراهیمی، شاعر و نویسنده پیشکسوت کودک و نوجوان، در سال 1330، در اردبیل متولد شد. وی نخستین شعر خود را در 13 سالگی به تقلید از پروین اعتصامی سرود و آن را با عنوان «آن شب باران آمد»، در مجله سروش کودکان چاپ کرد. وی به تدریج سرودن برای گروه سنی کودک و نوجوان را آغاز و از سال 1358، نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان را به شکل اختصاصی دنبال کرد. ابراهیمی تاکنون 120 جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان در زمینه داستان، شعر و‌ زندگینامه نوشته و برای تألیف برخی آثار، جوایزی را نیز دریافت کرده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها