شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
تالارهای کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری تعطیل است/ فقط امانت کتاب

کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط به اعضای خود کتاب امانت می‌دهند و تالار‌های مطالعه تعطیل است.

ایمان کرد؛ مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این سازمان در روزهای بحران کرونا عنوان کرد: با بازگشایی کتابخانه‌ها از اول اردیبهشت ماه، شرایطی پیش‌بینی شده است که طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت به اعضا کتاب امانت داده می‌شود.
 
وی افزود: تالارهای مطالعه کتابخانه همگی تعطیل هستند اما اعضا می‌توانند کتاب‌های قدیمی که در اختیار داشتند را به ما بدهند و کتاب‌های جدید را از کتابداران دریافت کنند.
 
کرد با بیان اینکه همه پروتکل‌ها و قوانین بهداشتی در کتابخانه‌ها رعایت می‌شود، گفت: کتابخانه‌ها همه باز هستند و کتابداران به اعضا خدمات ارایه می‌دهند، در این زمینه پس از دریافت کتاب از اعضا، کتاب‌ها ضدعفونی می‌شوند همچنین در یک بازه زمانی کتابی امانت داده نمی‌شود.
 
وی همچنین درباره برگزاری برنامه‌های آنلاین حوزه کتاب در این مجموعه توضیح داد: به دنبال شیوع بیماری کرونا برنامه‌های نقد و بررسی کتاب به صورت آنلاین در فرهنگسراها و کتابخانه‌ها در حال برگزاری است و میهمانان با حضور در سالن جلسات به سخنرانی می‌پردازند و مخاطبان به صورت آنلاین شاهد این برنامه‌ها هستند.
 
کرد در بخش دیگر صحبت‌های خود از برگزاری مسابقه کتابخوانی «ماه طهور» هم‌زمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و یادآور شد: این مسابقه با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: این مسابقه از کتاب تفسیر سوره مجادله خواهد بود که این اثر متن  جلسات تفسیر سوره‌ مجادله است. این جلسات در دوران مسئولیت ریاست جمهوری معظم‌له در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هفت نوبت برگزار شده و آیات این سوره مورد بحث قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها