شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
زمان و محل تدفین سوسن طاقدیس

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به دنبال درگذشت سوسن طاقدیس، پیگیر تعیین زمان و محل دفن این نویسنده ادبیات کودک شد.

جعفر توزنده‌جانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره زمان و محل دفن سوسن طاقدیس گفت: بلافاصله بعد از فوت سوسن طاقدیس، رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به همراه سایر اعضا با صدور پیام تسلیت، پیگیر تعیین محل دفن این بانوی نویسنده شدند و تماس‌های لازم به مسئولان مربوطه در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر تهران و ... انجام شد.
 
دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان افزود: بعد از نامه‌نگاری‌های لازم توانستیم نامه مربوط به اجازه دفن او در قطعه هنرمندان و نام‌آوران را از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بگیریم و به شورای شهر تهران تحویل دهیم.
 
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در حال انجام امور اداری هستیم و امیدواریم پایان مراحل اداری، مشخص شدن محل دفن این بانوی گرانقدر باشد.
 
به گفته توزنده‌جانی، زمان و ساعت تدفین بلافاصله بعد از تعیین محل دفن اعلام می‌شود. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های بهداشتی احتمالا مراسم فقط با حضور خانواده آن مرحوم و دوستان نزدیک برگزار شود.
 
وی درباره برگزاری مراسم یادبود برای این نویسنده ادبیات کودک از سوی انجمن نیز توضیح داد: اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به فکر برگزاری یادنامه‌ای برای خانم طاقدیس به عنوان یکی از نویسندگان شناخته‌شده ادبیات کودک و نوجوان هستند که زمان آن متعاقبا اعلام می‌شود.
 
متن پیام تسلیت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان:
«کوچ سوسن دشت ادبیات کودک و نوجوان ایران را به اهالی فرهنگ و ادب سرزمین‌مان و اعضای محترم انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تسلیت می‌گوییم و از خداوند بزرگ برای همگان، به ویژه خانواده بزرگوار خانم سوسن طاقدیس صبر و شکیبایی آرزومندیم.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها