سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
«نگول جهش یافته» در کتابفروشی‌ها

معصومه یزدانی در رمان «نگول جهش یافته» به چالش رابطه نوجوانان با والدین‌ و ایجاد تنش و فاصله بین آن‌ها می‌پردازد.

معصومه یزدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین اثر منتشر شده‌اش با عنوان «نگول جهش یافته» توضیح داد: ماجرای اصلی این رمان با یک اشتباه شروع می‌شود. مادر نگول به خاطر عجله‌ای که داشته کیسه‌ زباله را به جای ساعت 9 شب وسط روز و در یک سطل آشغال اشتباهی انداخته است. در نتیجه‌ این اشتباه خانواده نگول از هم می‌­پاشد، همسایه‌های‌شان مجبور به کوچ می­‌شوند و نگول از مادرش دور و دورتر می‌شود. با این اتفاقات نگول اول در کنج تنهایی­‌اش می­‌خزد و برای خودش دل می­‌سوزاند، بعد یاغی می‌شود و پا به فرار می­‌گذارد اما با برملاشدن بعضی از رازهایی که در گوشه و کنار شهرک پنهان شده‌­اند می­‌فهمد نه انزوا و نه پرخاش راه حل مشکلش نیست.
 
وی با بیان اینکه موضوع این رمان چالش نوجوانان با والدین است، گفت: در این دوره، نوجوانان می­‌خواهند نگاه مستقل خود به زندگی را داشته باشند. آن‌ها در این سن نسبت به والدین‌شان سختگیر شده و از اشتباهاتشان نمی­‌گذرند چون قبل از این پدر و مادرها را داناترین موجودات عالم می­‌دانسته‌­اند و حالا می‌فهمند پدر و مادرها هم انسان‌هایی هستند مثل بقیه.

این نویسنده ادامه می‌دهد: در مقابل برای بزرگترها هم سخت است که باور کنند بچه‌ کوچکی که تا چند وقت پیش برای قدم برداشتن به آن‌ها تکیه می‌کرد حالا نه تنها ادعای استقلال دارد، بلکه منتقد جدی آن‌ها هم هست. در نتیجه، بین افرادی که پیش از این نزدیک‌ترین کسان هم بوده‌اند تنش و فاصله ایجاد می‌شود.
 
به گفته یزدانی، در این رمان نگول و مادر در شرایطی قرار می‌گیرند که کم‌کم به هم اعتماد دوباره می‌کنند و می‌فهمند با کنار هم ایستادن می‌توانند مشکلات را آسان‌تر حل کنند.
 
یزدانی که در این کتاب هم مانند سایر آثارش به مهارت‌های زندگی توجه نشان داده، در این باره توضیح داد: در «نگول جهش‌یافته» با استفاده از یک پیام محیط‌زیستی درباره‌ اهمیت رعایت نکات بهداشتی در دفع زباله، تلاش کرده‌ام داستانی درباره‌ اهمیت ارتباط مثبت فرزندان و والدین خلق کنم.
 
نشر زرافه، کتاب «نگول جهش‌یافته» با تصویرگری رودابه خائف را در 148 صفحه، با قیمت 24 هزار‌تومان منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها