سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
آموزش راهکارهای جایگزین فروش فیزیکی کتاب در قالب یک وبینار

وبینار راهکارهای جایگزین فروش فیزیکی کتاب در روزهای شیوع بیماری کرونا و بحران‌های اقتصادی کنونی توسط ناشران از سوی کمیسیون آموزشی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برگزار می‌شود.

محمدحسین متولی، رئیس کمیسیون آموزشی اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های پیش روی این کمیسیون در بحران اقتصادی ناشی از بیماری کرونا عنوان کرد: در این دوران برخی از کتاب‌فروشی‌ها با پیش‌زمینه‌های قبلی توانستند زمینه‌ای ایجاد کنند تا با کمک فضای مجازی، فروش تلفنی داشته باشند اما ناشران کمتر توانستند در این شرایط فعالیتی انجام دهند.
 
وی افزود: در این زمینه، در کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران برنامه‌ریزی شده است تا در این برهه حساس به ناشران کمک کنیم تا بتوانند کتاب‌های خود را بهتر به دست مخاطبانشان برسانند.
 
متولی با اشاره به برگزاری وبینار راهکارهای جایگزین فروش فیزیکی کتاب در هفته آینده، گفت: قرار است در این وبینار نکاتی ارائه شود تا به ناشران با استفاده از این راهکارها ظرفیت‌های خود را برای فروش بهتر و مناسب‌تر کتاب‌هایشان افزایش دهند.
 
وی تاکید کرد: این روزها ناشران با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و هدف ما در کمیسیون آموزش این است که دانش و مهارت آن‌ها را در حوزه‌های مختلف تقویت کنیم.
 
متولی کمک به افزایش مهارت فروش مجازی کتاب ناشران را یکی از مباحث این وبینار معرفی کرد و ادامه داد: برخی از ناشران برای فروش اینترنتی کتاب خود، متاسفانه زیرساخت‌های لازم را ندارند و همین موضوع موجب شد که در مدت دوماهه شیوع بیماری کرونا در کسب‌وکار خود دچار مشکل شوند.
 
وی با اشاره به تجربه خوب برخی ناشران در این ایام، توضیح داد: از سوی دیگر شاهد بودیم ناشرانی که در بخش کتاب دیجیتال و فروش اینترنتی زیرساخت خوبی داشتند، توانستند مشتریان خود را حفظ کرده و فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهند.
 
به گفته متولی، از آنجایی که برنامه طراحی سایت و اپلیکیشن زمان زیادی می‌برد، در این وبینار راهکارهایی به ناشران ارائه خواهد شد که بتوانند بر اساس آن از فضای مجازی برای فروش کتاب‌هایشان استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها