دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
«کرونا دور، کتاب نزدیک»؛ کمپین حفظ کتاب‌فروشی‌های محلی

مهدی سعیدی‌کیا از تشکیل کمپین «کرونا دور، کتاب نزدیک» در نخستین سامانه فروش آنلاین کتاب‌فروشی‌ها «کتاب‌پلاس» با هدف حفظ کتاب‌فروشی‌های محلی خبر داد.

مهدی سعیدی‌کیا، مدیر «کتاب پلاس» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره کمپین «کرونا دور، کتاب نزدیک» بیان کرد: ویروس کرونا، بین کتاب‌خوان‌ها و کتاب‌فروشی‌‌ها فاصله انداخته، سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز به تعویق افتاده و دسترسی به کتاب برای علاقه‌مندان دشوار شده است.                
 
وی افزود: مجموعه کتاب پلاس با همکاری تعدادی از ناشران بزرگ و حمایت شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد «کیپاد» و پشتیبانی «اسنپ باکس»، به‌منظور حمایت از کتاب‌فروشی‌­ها و ترویج و تسهیل جریان کتاب‌خوانی در بحران کرونا، کمپین «کرونا دور، کتاب نزدیک» ایجاد کرده است. این کمپین، دسترسی مخاطبان به کتاب­ را تسهیل می‌کند.
 
سعیدی‌کیا درباره جزئیات اجرای کمپین ادامه داد: مخاطبان می‌توانند از طریق سامانه Shop.ketabplus.com کتاب مورد نظر خود را از نزدیک‌ترین کتاب‌فروشی محل زندگی خود سفارش دهند. کتاب با بسته‌بندی بهداشتی کمتر از چهار ساعت به در منزل ارسال می‌شود. 
   
مدیر کتاب‌‌پلاس با اشاره به مشوق‌های کمپین «کرونا دور، کتاب نزدیک» گفت: «کرونا دور، کتاب نزدیک» طرح‌های تشویقی برای کتاب‌فروشان و مخاطبان پیش‌بینی کرده است. مسابقه و قرعه‌کشی‌ها، هدیه کیپاد، تسهیلات خرید کتاب برای سازمان‌ها، ‌ایجاد بستر فروش آنلاین برای کتاب‌فروشی‌ها، حمایت از پرستاران و کادر درمانی مشوق‌های کمپین هستند. ‌
 
سعیدی‌کیا درباره هر یک از مشوق‌های کمپین ادامه داد: مسابقه و قرعه‌کشی‌ها با هدف تشویق مردم به خرید از کتاب‌فروشی‌­ها، پشت کتاب­‌های خریداری شده برچسب «کتاب‌پلاس» الصاق شده است. با کد درج شده روی این برچسب مخاطبان می­‌توانند پس از ورود به سامانه ketabplus.com و عضویت در آن، از قرعه‌­کشی‌­ها، مسابقات و کدهای تخفیف حامیان کمپین بهره­‌مند شوند. هدیه کیپاد؛ در این کمپین افراد همراه کتاب‌­های خود یک کد خرید دریافت می‌­کنند که با درج آن‌ها در اپلیکیشن کیپاد (کیف پول الکترونیک بانک پاسارگاد) می­‌توانند از هدیه این اپلیکیشن برای خرید کتاب استفاده کنند.   
 
وی درباره دیگر مشوق‌های کمپین بیان کرد: تسهیلات خرید کتاب برای سازمان‌­ها، برای تقویت بازار کتاب‌فروشی‌ها در کمپین «کرونا دور، کتاب نزدیک» این امکان برای سازمان‌­ها و نهادهای دولتی و خصوصی فراهم شده که با مراجعه به سامانه ketabplus.com برای کارکنان خود بن خرید کتاب صادر کنند تا کارکنان بتوانند از آن برای خرید از کتاب‌فروشی­ها استفاده کنند.
 
مدیر کتاب‌‌پلاس افزود: با «ایجاد بستر فروش آنلاین برای کتابفروشی‌ها» کتاب‌فروشی‌­ها می‌­توانند با حضور در این کمپین و با تسهیلات ویژه بانک پاسارگاد و اعتبار استفاده از خدمات کتاب پلاس و بهره‌­مندی از تکنولوژی فین­تک کیپاد، مکانیزم فروش آنلاین برای خود ایجاد کنند و در کنار فروش حضوری کتاب، به مخاطبان اینترنتی کتاب هم حتی پس از پایان شیوع ویروس کرونا در ارتباط باشند. برای آن‌ها اعتباری را برای خرید بعد از کرونا اختصاص دهند و در فاز دوم در این سامانه هر یک از کتابفروشی‌­ها می­‌توانند (بدون پرداخت هزینه‌­ای) صفحه اختصاصی مربوط به فروشگاه خود را داشته باشند و کتاب‌­ها و سایر محصولات فرهنگی خود را در این صفحه تعریف کرده و در دسترس مخاطبان و مشتریان آنلاین که در بحران کرونا تعداد این مخاطبان آنلاین چندین برابر شده است، قرار دهند.
 
 
سعیدی‌کیا درباره مشوق حمایت از پرستاران و کادر درمانی نیز گفت: در این سامانه زمینه‌ای فراهم شده است که افراد بتوانند به موجب همدلی و تشکر از پرستاران و کادر درمان بیمارستان­‌ها که در این روزها برای حفظ سلامت جامعه، سلامت خود را به خطر انداخته‌­اند، به آن‌ها کتاب هدیه دهند. بن کارت‌­هایی در سایت پیش‌بینی شده‌است که افراد می‌­توانند آن­‌ها را برای پرستاران خریداری کنند. این بن‌­ها پس از پایان همه‌­گیری ویروس کرونا در اختیار پرستاران قرار می‌­گیرد و آن‌ها می­توانند با کدهای دریاقتی در کیپاد از مزایای تهیه کتاب رایگان تا پایان سال بهره‌مند شوند. برخی از ناشران و کتاب‌فروشان نیز به اختصاص اعتباری برای خرید پرستاران و کادر درمانی اقدام کرده‌اند.
 
وی خبر داد: در فاز نخست کتاب‌فروشی‌های تهران تنها با ثبت‌نام در سامانه کتاب پلاس به نشانی https://ketabplus.com/Publisher/StoreIntro می‌توانند در این کمپین مشارکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها