یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
نمایشگاه مجازی کتاب تهران را با مشارکت کتاب‌‌فروشی‌ها برگزار کنید

دبیر کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی«خوشه» گفت: جزئیات ایده برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب تهران را به‌زودی در اختیار موسسه خانه کتاب قرار می‌دهیم.

علی‌‎محمد اسماعیلی، دبیر انجمن کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی«خوشه» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره وضعیت نشر و فروش کتاب‌ با شیوع کرونا، بیان کرد: آسیب تعطیلی و توقف فعالیت ‌فروش برای کتاب‌فروشان به‌مراتب بیشتر از حوزه‌‌های دیگر است.

وی با بیان این مطلب که صنعت نشر برای عرضه کتاب با مشکلات جدی رو‌به‌رو است، افزود: کتاب‌فروشان دارای درگاه فروش اینترنتی در دوره قرنطینه تا حدودی فروش داشتند اما درصد فروش مابقی کتاب‌فروشان نزدیک به صفر بود.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی ناشی از توقف فعالیت صنوف مختلف، پیش‌بینی می‌کنیم، کتاب و دیگر محصولات فرهنگی به‌عنوان نخستین کالا از سبد خانوار حذف شود که مشکل کتاب‌فروشی‌ها را شدید‌تر می‌کند. تعدیل نیروی‌انسانی یکی از آثار مخرب تعطیلی و وقفه فعالیت کتاب‌‌فروشی‌‌ها است.

دبیر انجمن کتاب‌فروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی«خوشه» با اشاره به تاثیر تعویق و یا احتمال لغو سی‌‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران بر کتاب‌فروشی‌ها، گفت: با توجه به رکود کتاب‌فروشی‌ها بعد از هر دوره نمایشگاه کتاب تهران، برگزاری این دوره به‌‌صورت مجازی و با مشارکت کتاب‌فروشی‌‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

 وی در تشریح ایده خوشه درباره برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب تهران، افزود: برگزاری مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌تواند شبیه طرح‌های حمایتی با مشارکت کتاب‌فروشی‌ها برگزار شود و کاهش هزینه‌ها یکی از نتایج مثبت اجرای این ایده است. خوشه جزئیات ایده خود را در این‌زمینه، به‌زودی در اختیار موسسه خانه کتاب قرار می‌دهد.   

اسماعیلی درباره سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره قرنطینه از فعالان حوزه نشر بیان کرد: برخی از همکاران از طرح تخفیف سامانه پست موسسه خانه کتاب استفاده کردند و برای بهره‌مندی تعداد بیشتری از فعالان تلاش‌هایی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: سامانه پست کتاب در این بازه زمانی توانست ناشران و کتاب‌فروشان و البته مخاطبان را به فروش و خرید کتاب ترغیب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها