چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
آثار جدید با ترجمه محبوبه نجف‌خانی برای کودکان در راه است

محبوبه نجف‌خانی، از ترجمه و انتشار آثار جدیدی برای کودکان خبر داد.

محبوبه نجف‌خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره آثار در دست چاپش گفت: حدود 17 عنوان کتاب در نشر زعفران دارم که به دلیل گرانی کاغذ هنوز منتشر نشده‌اند. ازجمله این کتاب‌ها، می‌توانم به مجموعه 7 جلدی «عزیز دلم» اشاره کنم. البته اسم این مجموعه را با همفکری ناشر تغییر دادیم. چون عنوان اصلی یعنی «صورت ‌بوگندو» ‌چندان جالب نبود و پرسنل فروش نشر، معتقد بودند خانواده‌ها در مقابل این‌گونه عنوان‌ها موضع‌گیری می‌کنند.
 
این مترجم حوزه کودک و نوجوان، در ادامه افزود: در این مجموعه، داستان بچه‌ای مطرح می‌شود که مدام از مادرش می‌پرسد اگر چهره من تفاوت داشت، مثلا شبیه تمساح یا راسوی بوگندو بودم باز هم مرا دوست داشتی؟ و مادرش به او می‌گوید که در هر شرایطی و با هرچهره‌ای به او علاقه دارد. درواقع این مجموعه برای خردسالان آرامش‌بخش است و آن‌ها متوجه می‌شوند که اگر گاهی مادرشان با آن‌ها اختلاف نظر دارد دلیل بر این نیست که دوستشان ندارد.
 
به گفته نجف‌خانی این مجموعه تصاویر بسیار زیبایی دارد و تصویرگر آن ساید مور است.
 
وی درباره مجموعه دیگرش به نام «ماجراهای شلپ کم‌حرف» نیز توضیح داد: در این مجموعه ماجراهای گربه‌ای به نام شلپ بیان می‌شود. نویسنده و تصویرگر این کتاب یک نفر است. تا به‌حال 6 جلد از این مجموعه را ترجمه کردم و به نشر زعفران دادم. اما به دلیل تعلل در چاپ در انتشارات پرتقال و طوطی منتشر شدند.
 
این مترجم افزود: علاوه براین چند کتاب تک جلدی دیگر هم دارم که برای چاپ به نشر زعفران تحویل دادم و پنج جلد کتاب دیگر هم برای نشر زعفران در دست ترجمه دارم. همچنین کتاب «باز هم سوالی داريد؟» با نويسندگی و تصويرگری مري لوييز گِي را ترجمه کرده و برای چاپ به انتشارات كانون پرورش فكری سپرده‌ام. «خانه درختی» نوشته جسيكا اسكات كِرين و «ماجراهاي بابا اژدها و پسرش» نوشته الكساندر لَكروا را نیز ترجمه کردم و برای چاپ به نشر بازی و انديشه فرستادم.
 
 

وی درباره آثار منتشر شده‌اش نیز بیان کرد: از آثاری که با ترجمه من منتشر شده، می‌توانم به «یک‌روز با کودکان دنیا» نویسنده مت لمت اشاره کنم که راجع به شباهت‌ها تفاوت‌ها و علاقه‌ 7 بچه از 7 گوشه جهان است. این کتاب به پذیرش دیگری و جبهه نگرفتن و مقاومت نکردن درباره کسی که نمی‌شناسیم، اشاره دارد.
 
نجف‌خانی با بیان این‌که، این کتاب دارای تصویرگری کامپوتری است، گفت: این کتاب تمام رنگی علیه تفکر نژادپرستی نوشته شده و در آن به 7 کشور ژاپن، پرو، ایران، هند، روسیه، اوگاندا و ایتالیا پرداخته شده است. من از همه بیشتر هندی‌ها را دوست داشتم که همه کنار هم با صمیمیت زندگی می‌کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها