جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
همایش موسیقی‌پژوهی استان بوشهر فراخوان داد

فراخوان نخستین «همایش موسیقی‌پژوهی استان بوشهر» از سوی انجمن موسیقی استان بوشهر منتشر شد.

مسئول انجمن موسیقی استان بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این همایش در راستای سلسله برنامه‌های اجرائی انجمن موسیقی استان بوشهر با عنوان «دستان» با همکاری موسسه فرهنگی هنری «دی بآذر» برگزار می‌شود.

حماسه حق‌پرست در ادامه در خصوص محورهای موضوعی این همایش پژوهشی توضیح داد: «بداهه‌نوازی در موسیقی بوشهر»، «سازشناسی موسیقی بوشهر و گذری بر ساخت سازهای موسیقی بوشهر»، «چهره‌های موسیقی (در بخش‌های موسیقی مذهبی، موسیقی بزمی و موسیقی سنتی که می‌توان یکی از بخش‌ها را مورد تحقیق و پژوهش قرار داد.)، «موسیقی مذهبی استان بوشهر»، «موسیقی آیینی و موسیقی کار (کارآواها)، در موسیقی بوشهر»، «موسیقی آوازی بوشهری (شروه‌خوانی، بیت‌خوانی، جنگنامه و شاهنامه‌خوانی، مناجات‌خوانی، چاووشی‌خوانی، مرثیه، مصیبت‌خوانی و...)»، «پیشینه‌شناسی سازهای نی‌جفتی و نی‌انبان و نوازندگی این دو ساز»، «گروه‌نوازی در موسیقی بومی بوشهر»، «شادمانه‌ها در موسیقی بوشهر»، «پیشینه موسیقی سنتی در بوشهر (موسیقی کلاسیک و دستگاهی) و «ترجمه متون مزتبط با موسیقی بوشهر (متن اصلی باید همراه با ترجمه فرستاده شود) محورهای موضوعی این همایش را تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص اهداف برگزاری این همایش نیز گفت: ترویج و اشاعه زمینه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در بخش هنر موسیقی، شناسایی استعدادهای مطلوب در بخش‌های مقاله و نوشتار موسیقی، فراهم‌سازی بستر مناسب در راستای حمایت از اهالی حوزه پژوهش در هنر موسیقی و گردآوری مجموعه‌ای از جستارها و نوشتارهای موسیقی بوشهر اهداف نخستین همایش موسیقی‌پژوهی استان بوشهر را تشکیل می‌دهد.
مسئول انجمن موسیقی استان بوشهر درباره شرایط ارسال آثار به این رویداد پژوهشی تصریح کرد: آثار حداقل در ۱۵ صفحه A4 با فونت نازنین سایز ۱۴ با فرمت WORD و PDF باشد. منابع و مآخذ آثار با رعایت اصول به همراه آثار ارسال شوند. شرکت‌کنندگان مشخصات فردی، میزان تحصیلات، شماره تماس و سوابق خود را همراه با آثارشان به پست الکترونیکی دبیرخانه همایش ارسال کنند. برگزارکنندگان حق چاپ آثار را در کتاب «جستار و نوشتاری در موسیقی بوشهر» به نام پژوهشگر دارد.

به گفته وی، به برگزیده اول جایزه نقدی، تندیس همایش و لوح تقدیر اهدا خواهد شود. به نفر دوم و سوم نیز جایزه نقدی و لوح تقدیر اعطا می‌شود. همچنین به همه آثار راه‌یافته به مرحله داوری گواهی شرکت داده می‌شود.

حق‌پرست در پایان یادآور شد: متقاضیان و پژوهشگران حوزه موسیقی می‌توانند تا ۱۵ خردادماه سال جاری آثار خود را به پست الکترونیکی دبیرخانه نخستین همایش موسیقی‌پژوهی استان بوشهر به نشانی Bushehr.music.studies@gmail.com
 ارسال کنند. نتیجه بررسی و داوری مرحله نخست نیز ۳۱ خردادماه ۹۹ اعلام خواهد شد و آیین پایانی این رویداد نیز با معرفی برگزیدگان یکم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها