چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
مراکز نشر و کتابفروشی ها بدون کد تایید پلمب می‌شوند

عضو هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتاب‌‌فروشان تهران گفت: اگر واحدی از پروتکل وزارت بهداشت تخطی کند و ستاد مقابله با کرونا واحد را تعطیل کند، حتی با نظر قوه‌قضائیه ادامه فعالیت آن میسر نیست.

سید‌رفیع احمدجواهری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ‌(ایبنا)، درباره ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در سامانه ثبت‌نام اصناف و صنایع برای اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی بیان کرد: همه مراکز فرهنگی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید شده‌اند باید در سامانه ثبت‌نام کنند و همه کتاب‌فروشی‌ها نیز جزو این فهرست قرار دارند.

وی افزود: همه فعالان حوزه صنعت نشر با مراجعه به این سامانه و انتخاب فعالیت شغلی مثل نشر و یا کتاب‌فروشی مشخص و ثبت‌نام امکان‌پذیر می‌شود.

احمدجواهری، درباره پروتکل بهداشتی برای کتاب‌فروشی‌ها ادامه داد: پروتکل بهداشتی کتاب‌فروشی‌‌ها همانند دیگر اصناف است؛ به‌عنوان مثال کارکنان کتاب‌فروشی باید ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک، دستکش و لوازم‌ ضد‌عفونی‌کننده استفاده کنند.     

این فعال حوزه نشر بیان کرد: بعد از پایان ثبت‌نام، سامانه کد تایید ثبت‌نام به کاربر ارائه می‌کند. فعالان حوزه نشر باید این کد را در محل فعالیت خود نصب کنند.  

احمدجواهری، درباره نظارت اتحادیه بر جریان ثبت‌نام و رعایت اصول بهداشتی صنوف حوزه نشر گفت: امکان نظارت از سوی اتحادیه برای سرکشی به تک‌تک واحد‌های صنفی وجود ندارد.     
            
وی درباره تعداد کتاب‌فروشی‌های تهران گفت: حدود 700 کتاب‌فروش در اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران عضو هستند و در مجموع 1200 کتاب‌فروش در پایتخت فعالیت دارند.

احمدجواهری با توصیه به همه واحد‌های صنفی حوزه نشر به‌ویژه کتاب‌فروشان برای در مراحعه سریع‌تر به سامانه ثبت‌نام اصناف و صنایع برای اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی بیان کرد: اگر واحدی از پروتکل وزارت بهداشت تخطی کند و ستاد مقابله با کرونا واحد را تعطیل کند، حتی با نظر قوه‌قضائیه ادامه فعالیت آن میسر نیست. یادآور می‌شوم ستاد مقابله با کرونا مرجع رسیدگی به اجرای پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی است.
 
براساس اعلام  مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اصناف تا ساعت 24 پنج‌شنبه(28 فروردین‌ماه) برای ثبت‌نام در سامانه ثبت‌نام اصناف و صنایع برای اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی فرصت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها