چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
«پست کتاب»؛ مقرون به‌صرفه و موثر در توزیع کتاب

پریا فرهادی عنوان کرد: سامانه «پست کتاب» باید با همکاری نهادهای متولی ادامه‌دار باشد تا تاثیرگذاری بهتری داشته‌باشد.

پریا فرهادی، مدیر انتشارات «دبستانک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره سامانه پست خانه کتاب بیان کرد: از روزهای اول این طرح در سامانه ثبت‌نام کردم و قرارداد بستیم تا بتوانیم کتاب‌های انتشارات را با مشارکت فعال اداره پست ارسال کنیم. از آن زمان تابه‌حال، کتاب‌های بسیاری را با این سامانه ارسال کرده‌ایم و کار توزیع کتاب به دست مخاطبان راحت کرده‌است.
 
وی افزود: طرح سامانه پست خانه کتاب از ابتدای فروردین تا به‌حال، ضمن افزایش فعالیت، برای ما بسیار مقرون‌ به‌صرفه و با پشتیبانی‌های موجود از ارسال کتاب، بسیار رضایت‌کننده بوده است.
 
فرهادی با اشاره به اینکه سامانه پست خانه کتاب، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود، عنوان کرد: این سامانه هزینه مشتری را قطعا کمتر کرده‌است، یعنی نسبت به پیک و هزینه باربری و... مقرون به‌صرفه‌تر است.
 
مدیر انتشارات «دبستانک» درباره نقاط ضعف و قوت این سامانه خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این سیستم، این است که سیستم ارسال رایگان کتاب صرفا تا پایان فروردین پایدار است و پس از آن، دوباره گران خواهد شد. اگر قیمت‌ها برای مدتی کاهش پیدا می‌کرد، قطعا بهتر بود و کارایی موثرتری داشت.
 
وی ادامه داد: اما نقطه قوت این طرح، تحویل‌گرفتن و رساندن به‌موقع و دقیق کتاب‌ها به‌دست مشتریان بوده و بسیار راضی‌کننده است. نکته بعدی این است که هزینه‌ و زحمات اضافی ناشران را کم می‌کند؛ یعنی دیگر نیاز به پیک چندباره برای ارسال یک کتاب به‌دست مشتری نیست.
 
فرهادی عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بیشتر و گسترده‌تر اداره پست و دیگر نهادهای متولی باید مسیر را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و توزیع به‌موقع و کم‌هزینه کتاب‌ها به‌دست مخاطبان هموارتر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها