سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
تا 90 درصد کاهش فروش را تجربه کردیم

مدیر کتاب‌فروشی پردیس کتاب اصفهان گفت: با توجه به تعطیلی مجتمع سیتی‌سنتر در ایام شیوع ویروس کرونا، ما تا 90 درصد کاهش فروش را نسبت به سال گذشته تجربه کردیم.

مهرداد فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر چرخه فروش در کتاب‌فروشی پردیس سیتی‌سنتر در اصفهان، گفت: کتاب‌فروشی پردیس کتاب از 20 اسفندماه با هدف جلوگیری از آسیب به سلامت مردم و کارکنان مجموعه، اقدام به تعطیلی خودخواسته کرد و از 24 اسفندماه هم کل فروشگاه‌های سیتی‌سنتر بجز فروشگاه مواد غذایی و بانک‌ها تعطیل شدند.

وی افزود:از روزهای اول اسفند از ساعت 16 تا 20 شب سفارش خرید کتاب را به‌صورت تلفنی و واتس‌اپی آغاز کردیم و تا 10 شب حتما سفارش به دست مشتری می‌رسید. اگرچه فروش با این شرایط خیلی سخت بود و هست، ولی سعی کردیم با مخاطب ارتباط داشته باشیم و ارتباطمان قطع نشود؛ چون به این ترتیب مخاطبان ما در این اوضاع گذران وقت می‌کنند و این ادامه ارتباط با مخاطب کتاب بیش از فروش برای ما مهم است.

فروزنده در ادامه درباره میزان فروش این کتاب‌فروشی گفت: بااین‌حال این شرایط جای وضعیت عادی را نمی‌گیرد و تا 90 درصد کاهش فروش نسبت به مدت مشابه پارسال را تجربه کردیم و تا هفته دیگر نیز هم که سی‌.ای‌.سنتر تعطیل است و باید تا بعدازآن ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

مدیر کتاب‌فروشی پردیس کتاب اصفهان اظهار کرد: مخاطبان ما در این مدت بین 15 تا 35 سال سن داشتند و بیشتر خانم‌ها بودند و از طریق بسته‌های پیشنهادی و فضای مجازی سعی کردیم در هر حوزه با پیشنهاد بسته‌های کتاب مثلاً در حوزه اجتماعی و روانشناسی، انتخاب کتاب را آسان کنیم.

وی در ادامه افزود: جالب بود که کتاب‌هایی مثل «طاعون» آلبرکامو در همان روزهای نخست به سرعت تمام شد و با توجه به تعطیلی حوزه توزیع، دیگر ما این کتاب را موجود نداشتیم اما تقریباً فروش بقیه کتاب‌ها در یک سطح بود.

فروزنده درباره پرفروش‌های پردیس کتاب اصفهان نیز گفت: پرفروش‌های اسفندماه پردیس کتاب اصفهان بعد از شیوع جدی کرونا به ترتیب فروش عبارتند از: هیچ دوستی بجز کوهستان (نشر چشمه)، باشگاه مشت‌زنی فمینیستی (نشر کوله‌پشتی)، پسری که دور دنیا را رکاب زد (نشر اطراف) دیگر دوستی مؤثر (نشر نی) اصل‌گرایی (نشر آموخته) در ستایش بطالت (نشر نیلوفر) و آدم‌های چهارباغ (نشر چشمه).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها