سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
پیشنهادهایی برای کارآمد شدن سامانه «پست کتاب»/ ساعت جمع‌آوری بسته‌ها را تغییر دهید

مجید قنبری ضمن اعلام رضایت از پشتیبانی پنل پستی خانه کتاب، تغییر ساعت جمع‌آوری بسته‌های پستی این سامانه را پیشنهادمی‌کند.

مجید قنبری، مدیر فروشگاه کتاب «بهشت قلم» از اعضای پنل پستی خانه کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پشتیبانی این سامانه را کارآمد ارزیابی کرد و گفت:  پشتیبانی مسئولان سامانه مناسب است؛ همواره پاسخگوی تماس‌های ما بوده و هستند و بادقت خواسته‌هامان را پیگیری می‌کنند. بنابراین از پشتیبانی خانه‌کتاب و مسئولان پنل پستی واقعا راضی هستیم.
  
مدیر کتابفروشی«بهشت قلم» در توضیح عدم پشتیبانی سایت پنل پستی خانه کتاب از سایت این فروشگاه گفت: ما مجبوریم سفارش‌هایی که در سایت فروشگاه ثبت می‌شود، را یکی‌یکی و به‌صورت دستی، در سایت این سامانه وارد کنیم، که هم هزینه‌بر و هم زمان‌بر است و این امکان را نداریم که جابجایی‌ها راحت روی سایت خودمان انجام شود و خرید‌ها مستقیم روی سایت خود پنل انجام شود.
 
قنبری ضمن پیشنهاد تغییر ساعت جمع‌آوری بسته‌های ثبت‌شده در این سامانه توسط اداره پست، عنوان کرد: پست به ما اعلام کرده که تا ساعت ۹ صبح ثبت سفارش‌های خود را برای آن‌ها بفرستیم، تا از ساعت ۹ تا ۹:۳۰ توسط اداره پست، بسته‌ها جمع آوری شود؛ درحالیکه در این ساعت هیچ فروشگاهی باز نیست که بخواهد سفارش‌هایش را ثبت کند و تحویل دهد.
 
وی افزود: البته همکاران ما در کار بسته‌بندی، از ساعت ۸ در محل کار حاضر می‌شوند؛ ولی کار بسته‌بندی معمولاً تا ساعت ۱۱ و نیم یا ۱۲ طول می‌کشد؛ بنابراین اگر می‌شد که ساعت جمع‌آوری بسته‌ها به حوالی ظهر و حدود ساعت ۱۲ تغییر می‌کرد، خیلی بهتر بود.
 
 مدیر کتابفروشی «بهشت قلم» این انتقادات را معطوف به اداره پست خواند و گفت: این انتقاد‌ها به‌معنای گلایه یا بی‌اجر و مزد کردن زحماتی که دوستان در مجموعه پست خانه کتاب می‌کشند، نیست؛ بلکه پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت است.
 
وی در ادامه با بیان پیشنهادی برای رفع این مشکل، عنوان کرد: اگر جمع‌آوری بسته‌های پنل پستی خانه کتاب در یک ساعت، از آیتم‌های پست است، بهتر است جمع‌آوری ساعتی‌ باشد که قبل از ظهر بتوانیم سفارش‌های ثبت‌شده را بسته‌بندی و آماده کنیم، یعنی همان‌طور که دفاتر پستی ساعت ۱۲ یا ۱۲ و نیم بسته‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، جمع‌آوری بسته‌های فروشگاه‌هایی مثل ما را همان ساعت ۱۲ یا دوازده و نیم بگذارند.
 
قنبری ادامه داد: برای اداره پست هم زحمت یا تفاوت چندانی ندارد و فقط باید بارکد‌‌های سفارش‌ها را -که به‌طور کامل در یک صفحه کاغذ به آن‌ها تحویل می‌دهیم- با دستگاه بارکد‌خوان تایید ورود کنند، که جمعا برای هر فروشگاه دو دقیقه زمان می‌برد. البته ما این مساله را با مسئولان سامانه در میان گذاشته‌ایم که گفته شد از طریق پست پیگیری می‌شود.
 
مدیر کتابفروشی «بهشت قلم» در ادامه گفت: در سامانه پست خانه کتاب، روی هر بسته پستی یک هزینه جابجایی در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان به اسم هزینه خدماتی تعریف شده است، که با این حساب اگر من امروز ۵۰ بسته پستی داشته باشم، باید حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان به پنل پستی پرداخت کنم، اما باز برای رساندن این بسته‌ها به اداره پست، مجبورم هزینه اضافه بدهم.
 
 او ادامه داد: اگر امکانی فراهم شود و با اداره‌پست رایزنی و صحبت شود تا در شهرهایی مثل قم که کتاب‌فروش‌های عضو این پنل زیاد هستند، یک ماشین یا وانت جداگانه‌ برای پنل پست خانه کتاب در نظر بگیرند، تا این بسته‌ها را تحویل بگیرد و به اداره پست مرکزی برساند؛ چرا که هزینه این خدمات قبلا از ما دریافت می‌شود.
 
قنبری ضمن درخواست اطلاع‌رسانی به‌موقع از افزایش قیمت هزینه پست است، اضافه کرد: همان‌طور که اشاره کردم، سفارش کتاب توسط مخاطب ابتدا در سایت کتابفروشی انجام می‌شود، بعد ما آن‌ها را را به پنل منتقل می‌کنیم؛ بنابراین زمانی‌که قرار است هزینه‌ها تغییر کند، لازم است که از چند روز قبل ما را در جریان آن بگذارند که ما هم این تغییرات را در سایت خود اعمال کنیم؛ چراکه اختلاف چشمگیری بین هزینه‌ها است و کمتر متضرر شویم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها