دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره به تعویق افتاد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از به نعویق افتادن یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره در این استان خبر داد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا مهلت ارسال آثار تا آخر فرودین جاری تمدید شده است.

امین مرادی، با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان گفت: این جشنواره قرار بود در فروردین‌ماه 99 برگزار شود که با توجه به شرایط به‌وجود آمده برگزاری در این ایام امکان‌پذیر نیست.

وی استقبال هنرمندان شاعر و داستان‌نویس از این جشنواره را از دیگر دلایل تمدید مهلت ارسال آثار برشمرد و ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان فروردین‌ماه 99 آثار خود را به این جشنواره که مختص جوانان تا رده سنی 35 سال است، ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش داستان (کُردی و فارسی) و شعر (کُردی و فارسی) و همچنین مقالات پژوهشی با محوریت بررسی آثار استاد محمد انصاف‌جویی برگزار می‌شود، یادآوری کرد: در بخش شعر و داستان کردی تمامی شاعران و داستان نویسان کرد زبان از تمام نقاظ کشور می‌توانند آثار خود را ارسال کنند. در بخش شعر و داستان فارسی هم تنها شاعران و داستان‌نویسان جوان استان می‌توانند شرکت کنند.
 
مرادی در خصوص موضوع جشنواره نیز گفت: این جشنواره در ۲ بخش آزاد و ویژه و یک بخش مقالات پژوهشی برگزار می‌شود که در بخش آزاد شرکت کنندگان مجاز به انتخاب موضوع بر اساس علاقه خود هستند، اما آثار با محوریت خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، شعار سال (رونق تولید ملی) در اولویت پذیرش قرار دارد.
 
وی افزود: بخش ویژه نیز با موضوع جبهه مقاومت و رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و آثار برتر به صورت جداگانه ارزیابی شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
 
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان به بخش مقالات پژوهشی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌توانند آثار تالیفی خود را به صورت مقاله و با محوریت بررسی جایگاه و اندیشه ادبی محمد انصاف جویی متخلص به «ئه‌هوه‌ن» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
مرادی ادامه داد: شاعران، داستان نویسان و پژوهشگران تا پایان فروردین ماه جاری فرصت دارند، آثار خود را دبیرخانه جشنواره به نشانی سنندج، خیابان شهید تعریف، پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی،حوزه هنری استان کردستان  و یا آدرس اینترنتی www.Artsanandaj.ir  ارسال کنند.
 
یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با همکاری آموزش و پرورش و حوزه هنری کردستان و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب و تلاش برای توجه بیشتر به ادبیات بومی و محلی با محوریت شناسایی و جذب استعدادهای جوان همزمان با هفته هنر انقلاب در سنندج برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها