جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان مهریز

سعید قریشی از آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی شهرستان مهریز خبر داد.

سعید قریشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد با اشاره به برگزاری برنامه های کتابخوانی در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: ما در شهرستان به منظور حضور در خانه ها، برنامه های کتابخوانی از جمله مسابقات کتابخوانی، قصه گویی آنلاین و معرفی کتاب داشتیم.

وی افزود: یکی از این جشنواره ها به نام جشنواره کتابخوانی «رضوی» است که با موضوع حضرت معصمه (س) و امام رضا(ع) برگزار می شود و مهلت برگزاری آن نیز تا پایان خرداد ماه سال جاری است.

رئیس کتابخانه های عمومی مهریز خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه گروه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است که علاقمندان می توانند در دو قالب فردی و خانوادگی در آن شرکت کنند.

قریشی گفت: در گروه سنی 4 تا 12 سال مسابقه از کتاب های گنبد خورشید، زندگی حضرت معصومه(س) و 10 قصه از امام هادی برای کودکان است و در زمینه فعالیت گروهی نیز در رده سنی 9 تا 12 سال در قالب نمایشنامه خوانی، جمع خوانی روزنامه و کتاب برگزار می شود.

وی افزود: همچنین گروه سنی جوان و بزرگسال ۱۸ سال به بالا نیز می‌توانند با خواندن کتاب‌های امام رضا (ع)، امام رضا (ع) و ایران، بر مدار آفتاب، شاهچراغ (ع)، خورشید رهنمای و حکمت‌های نقوی در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس کتابخانه های عمومی مهریز ادامه داد: در قالب این جشنواره، پویش کتابخوان نیز در قالب فیلم پنج دقیقه‌ای معرفی کتاب برگزار می‌شود که حجم این فیلم‌ها باید ۷۰ مگابایت و به صورت افقی باشد.

وی ادامه داد: پویش کتابخوان در قالب داستانک نویسی شامل داستان کوتاه که دارای حداکثر ۵۰۰ کلمه از محتوای کتابهای این بخش است نیز در قالب جشنواره رضوی برگزار می‌شود.

قریشی گفت: شرکت در تمامی بخش‌ها و قالب‌ها، از طریق ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی www.samakpl.ir و به صورت الکترونیک امکان پذیر است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط