پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
با بازگشایی مدارس همه دانش‌آموزان دامغان می‌توانند از کتابخانه مدارس کتاب امانت بگیرند

رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان در واکنشی مثبت به گلایه‌های یکی از دانش‌آموزان کتابخوان و عاشق مطالعه این شهرستان، اطمینان داد: به‌محض بازگشایی مدارس، همه دانش‌آموزان دامغان می‌توانند از کتابخانه‌های مدارس، کتاب امانت بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، متعاقب انتشار متن مصاحبه ایبنا با غزل سادات میرعماد، دانش‌آموز پایه ششم مدرسه شهیده زهرا کردی دامغان که در بخشی از آن، وی از امانت ندادن کتاب در کتابخانه مدرسه‌اش به‌بهانه اینکه عده‌ای از دانش‌آموزان در امانت کتاب‌ها دقت لازم را ندارند، گلایه کرده بود، رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان به گلایه‌های این دانش‌آموز دوستدار و عاشق کتاب این شهر در واکنشی مثبت نشان داد.

حسن کاتبی با بیان اینکه صحبت‌های غزل‌سادات میرعماد را خوانده و از سخنان پرمغز و گلایه‌های این نوجوان استفاده کرده است، به خبرنگار ایبنا گفت: همواره در زمان مدیریت بنده در آموزش و پرورش دامغان بحث کتاب و کتابخوانی از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار بوده و تاکنون به مناسبت‌های مختلف برنامه‌هایی همچون اهدای کتاب، تجهیز کتابخانه و... هم در این زمینه انجام شده است.

وی یادآور شد: با بازگشایی مدارس غزل‌سادات میرعماد و بقیه دانش‌آموزان می‌توانند از کتابخانه مدارس کتاب امانت بگیرند و مطالعه کنند.
 
رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان همچنین تصریح کرد: در ایام قرینطه 5 کتاب خواندم و علاقه خاصی به کتابخوانی دارم و در صورت امکان اوقات فراغتم را با کتاب سپری می‌کنم و هر ماه هم یک کتاب به همکارانم معرفی می‌کنم.

وی افزود: در تجهیز کتابخانه مدارس و خرید کتاب برای دانش‌آموزان مشکل خاصی وجود ندارد و اداره آموزش و پرورش شهرستان، آمادگی همکاری بیش از پیش را با مدارس خواهد داشت.
 
حسن کاتبی با اشاره به اینکه 20 درصد از درآمد مدارس باید صرف امور فرهنگی شود که کتابخانه‌ها نیز در این مقوله می‌گنجد، گفت: از مدیران و معاونان مدارس انتظار است علاوه بر اینکه مطالعه کافی داشته باشند، در حل این‌گونه موارد نیز نهایت همکاری با دانش‌آموزان را به‌عمل آورند.
 
رئیس اداره آموزش و پرورش دامغان در خاتمه ضمن تقدیر از خبرگزاری ایبنا که در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گام برمی‌دارد، گفت: با روی گشاده از نشر چنین مواردی استقبال می‌کنیم و آمادگی پذیرش انتقادات و پیشنهادات به‌ویژه در بحث کتابخوانی و حوزه فرهنگ را داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط