پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
«بچه‌های کتاب» شیراز در روزهای کرونایی بیکار ننشستند

کتابفروشی «بچه‌های کتاب» شیراز استقبال از فروش ویژه و غیرحضوری با 30 درصد تخفیف را در روزهای کرونایی تجربه کرد.

میثم محمدی، کارشناس کتاب و از متصدیان بخش فروش در کتابفروشی «بچه‌های کتاب» شیراز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، ضمن بیان این نکته که خوشبختانه هنوز کتاب در سبد کالای خانواده‌هاست و ما باید از اینکه بسیاری از کتاب‌های‌مان خیلی زود به اتمام رسید، از مشتریانمان عذرخواهی کنیم، گفت: تهیه دوباره بسیاری از کتاب‌ها به‌خاطر شرایط کنونی کشور و مشکل کرونا که منجر به تعطیلی باربری‌ها شد، برای ما ممکن نبود اما خرسندیم که در این وضعیت توانستیم به کتاب‌دوستان کمکی هرچند کوچک بکنیم.
 
وی که دستی هم در نوشتن دارد و از نویسندگان حوزه ادبیات پایداری و رمان کودک و نوجوان استان فارس به شمار می‌رود، در ادامه به معرفی یک کتاب از مجموعه آثار انتشارات «اسم» پرداخت که در طرح تخفیفی کتابفروشی «بچه‌های کتاب» شیراز قرار داشت و مورد استقبال قرار گرفت و در این رابطه عنوان کرد: کتاب «هزارتوی سعودی» قصه یک خبرنگار است که چند روزی در عربستان سعودی به سر می‌برد؛ این کتاب روایتی از جامعه و حکومت عربستان سعودی است که توسط نویسنده به تصویر و نگارش درآمده و دارای نثر دلنشینی است.
 
محمدی با این حال کتاب یادشده را نوعی ناداستان ارزیابی کرد و گفت: این کتاب بیش از اینکه خاطره باشد، در ادبیات غیرداستانی می‌گنجد. نویسندگان و انتشاراتی‌های بزرگی از کتاب «هزارتوی سعودی» یاد کرده‌اند و آن را اثری فوق‌العاده ارزیابی می‌کنند؛ درمجموع خواندن این کتاب به همه کسانی که به دنبال شناختی تازه از جوامع در حال گذار هستند، توصیه می‌شود.
 
به نظر این کتابفروش شیرازی، این کتاب خیره‌کننده، مسحورکننده و جذاب است و خواننده پس از پایان مطالعه آن به دنبال اطلاعات دیگری در این خصوص خواهد رفت.
 
این نویسنده جوان که از سال 79 -80 وارد فضای داستان‌نویسی شده است، علت توجه به دفاع مقدس را علاقه شخصی ذکر و بیان کرد: ادبیات جنگ در همه دنیا یک ژانر داستانی است و در زمینه جنگ تحمیلی هنوز حرف‌های ناگفته زیادی است که می‌توان به رشته تحریر درآورد.
 
نویسنده کتاب «آه ماهی» درباره وضعیت داستان‌نویسی دفاع مقدس در استان فارس عنوان کرد: در سال‌های اخیر استان فارس در زمینه جهش خیلی خوبی داشته و همواره جزء استان‌های پیشرو در این زمینه بوده است با این حال من معتقدم هنوز سوژه‌های ناب بسیاری در زمینه دفاع مقدس وجود دارد که می‌توان به آنها پرداخت. باید نسل جوان و هنرمند دهه 70 را با مضامین دفاع مقدس بیشتر آشنا کرد و به آنها کمک کرد تا استعدادهایشان در این مسیر قرار گیرد.
 
میثم محمدی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس است. او کتاب‌های اورژانس آبرسان و غواص کوچولو را در رده سنی کودک و کتاب‌های کوچه آژیر می‌کشد، تاریخ شفاهی شیر بازی‌دراز و آبی چون خلیج فارس را در رده سنی بزرگسال در کارنامه خود دارد.
 
یادآور می‌شود، «بچه‌های کتاب» شیراز در آستانه 15 سالگی قرار دارد و افزون بر کتابفروشی، فضایی برای برپایی نشست‌های ادبی با موضوع ادبیات پایداری و دفاع مقدس به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها