چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
عضویت بیش از 4000 عضو جدید به کتابخانه‌های عمومی مهاباد در سال 98

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد از عضویت ۴۲۰۳ کتابخوان جدید در سال گذشته به کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

چیا قادری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی افزود: سال گذشته ۴۲۰۳ نفر کتابخوان جدید به عضویت فعال این اداره اضافه شدند که از این تعداد ۲۳۴۲ نفر آقا و مابقی خانم هستند؛ با اضافه شدن این تعداد عضو جدید، تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد به ۵۱۶۲ نفر رسیده است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه پارسال ۵۸ هزار و ۱۲۷ جلد کتاب به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شد، اظهار کرد: این میزان بیش از چهار هزار جلد از آمار کتاب‌های امانت داده شده در سال گذشته، بیشتر است.

قادری ادامه داد: در این مدت کودکان و نوجوانان رده سنی ۷ تا ۱۲ سال بیشترین تعداد کتاب را به امانت گرفته‌اند. ادبیات، روان‌شناسی و کودک و نوجوان به ترتیب پرطرفدارترین کتاب‌ها در این شهرستان محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه امسال ۶۰۰۰ جلد کتاب جدید در قالب موضوع‌های مختلف از طرف خیّران و نهاد کتابخانه‌های عمومی به بانک کتابخانه‌ای مهاباد هدیه شده است، افزود: ادبیات، فلسفه و روان‌شناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنر و سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از جمله این موضوعات است.

قادری بیان کرد: در سطح شهرستان مهاباد هفت کتابخانه فعالیت دارد که از این تعداد، سه باب عمومی و چهار باب مشارکتی است.
 
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: هم‌اکنون ۴۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در قالب ۶۸ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد.
 
قادری در پایان سخنان خود اظهار کرد: شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها