دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
جلد سوم «دروازه مردگان» در راه است/ کتاب سالی که با بدشانسی روبه‌رو شد

حمیدرضا شاه‌آبادی از چاپ جلد سوم مجموعه «دروازه مردگان» با عنوان «چاه تاریکی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حمیدرضا شاه‌آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از چاپ جلد سوم مجموعه «دروازه مردگان» خبر داد و گفت: سومین جلد این مجموعه با عنوان «چاه تاریکی» از سوی نادیا دیباج تصویرگری شده و در مرحله ویرایش است و امیدوارم تا دوماه آینده از سوی انتشارات افق چاپ شود.
 
وی با بیان این توضیح که «دروازه مردگان» رمان سه گانه‌ای‌ست که در ژانر وحشت ویژه نوجوانان نوشته شده و تا به‌حال دو جلد از آن به نام‌های «قبرستان عمودی» و «شب خندق» از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات افق منتشر شده است، گفت: در «دروازه مردگان» وقایع اصلی داستان‌‌ها در دوره قاجار می‌گذرد و طی آنها جزئیاتی از تاریخ تهران قدیم و آدم‌های آن دوران برای نوجوانان روایت می‌شود.
 
شاه‌آبادی درباره موضوع جلد سوم این مجموعه بیان کرد: داستان این جلد ادامه ماجرایی است که رضا پشت سر می‌گذارد. او این بار وارد ماجرای دیگری می‌شود و برای کمک به شخصی دیگر، خودش وارد جهان مردگان می‌شود و در موقعیتی خاص قرار می‌گیرد که باید بین منافع شخصی و شرافتش یکی را انتخاب کند.

با توجه به اینکه «قبرستان عمودی» نخستین جلد از مجموعه «دروازه مردگان» به عنوان اثر برگزیده سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بخش «داستان تالیف کودک و نوجوان» معرفی شده و در هفدهمین جشنواره کتاب رشد در گروه داستان و رمان نوجوان و جوان نیز به عنوان اثر برگزیده تقدیر شده و نیز برنده پنج لاک‌پشت پرنده و اثر راه‌یافته به فهرست کلاغ سفید کتابخانه مونیخ بوده، شاه‌آبادی درباره میزان اقبال نسبت به این مجموعه گفت: هرچند در فاصله یکسال جلد نخست این مجموعه به چاپ پنجم رسید و جلد دوم آن به چاپ چهارم، اما بطورکلی این مجموعه از جهاتی با بدشانسی مواجه شد و بعد از کسب جوایز مختلف، درست زمانی که توجه عمومی به آن جلب شد، با شیوع ویروس کرونا، میزان فروش کتابفروشی‌ها افت کرد و اتفاقی که انتظار می‌رفت، نیفتاد.
 
شاه‌آبادی اظهار امیدواری کرد بعد از چاپ جلد سوم این مجموعه، مشکلات حل شده و توجه عمومی دوباره به این سه‌گانه جلب شود.
 
حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده و پژوهشگر در خردادماه سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. «قبل از باران»، نخستین داستان اوست که در سال ۱۳۶۸ در یک مجله هفتگی چاپ شد. شاه‌آبادی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تاریخ است. «دایره زنگی»، «دیلماج»، «لالایی برای دختر مرده»، «اعترافات غلامان»، «وقتی مژی گم شد»، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد »، «تاریخ آغازین فراماسونری در ایران»، «مقدمه بر ادبیات کودک»، «نهضت مشروطه»، «از آرمان تا واقعیت» و «در فقدان کودکی» از جمله آثار اوست.
 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
    کی منتشر می شه خیلی دوستش دارم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها