یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
آغاز فرآیند چاپ مجدد تمامی آثار شیخ صدوق در استان یزد

حجت الاسلام صدوقی، مدیر خانه فرهنگ صدوقی یزد از بازبینی و چاپ تمامی آثار شیخ صدوق توسط خانه فرهنگ صدوقی یزد خبر داد.

حجت الاسلام محمد صدوقی، مدیر خانه فرهنگ صدوقی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این مرکز در استان یزد، گفت: ما در سال گذشته برنامه‌های مختلفی در زمینه کتاب و کتابخوانی داشتیم که در سطح کشور به‌خوبی درخشید؛ برگزاری جایزه کتاب سال استان یکی از این برنامه‌ها بود که سعی داریم با قوت هرچه بیشتر آن را در سال جاری و سال‌های آینده دنبال کنیم.

مدیر خانه فرهنگ صدوقی یزد بیان کرد: با توجه به فعال‌تر شدن انتشارات این مرکز، سعی داشتیم که در حوزه نمایشگاه‌های کتاب نیز فعال‌تر حضور پیدا کنیم؛ امیدواریم مشکل کرونا به‌زودی حل شود و برنامه ریزی‌ها در این زمینه بهتر صورت گیرد.

حجت الاسلام صدوقی ادامه داد: طرح چاپ مجدد و بازبینی تمامی آثار شیخ صدوق را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که این پروژه حدود یک دهه قبل توسط مرحوم صدوقی، کلید زده شده بود و امیدواریم بعد از کرونا این برنامه را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات در زمینه کتاب و کتابخوانی در ایام شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی گفت: برنامه‌ریزی مسابقات بزرگ کتاب و کتابخوانی و همچنین خلاصه‌نویسی، از برنامه‌های دیگر ما در در این ایام است.


حجت الاسلام صدوقی همچنین در ادامه به تشریح اقدامات خود در زمینه کرونا پرداخت و بیان کرد: بیماری کرونا مهمانی ناخوانده بود که با ورود نابهنگام خود به نحوی جامعه را دچار اختلال کرد و در این زمینه نیز ما شاهد کمبودهای مختلفی در زمینه بهداشت و درمان بودیم.

مدیر خانه فرهنگ صدوقی یزد بیان کرد: در گام اول نامه‌ای به دانشگاه زده و درخواست اعلام نیاز کردیم و پس از آن با همراهی و اطلاع دادستان استان به ارائه فراخوان عمومی در جهت رفع نیازهای دانشگاه پرداختیم.

حجت الاسلام صدوقی گفت: اعلام عمومی ما با هدف ترویج کمک و همیاری به یکدیگر و ایجاد این حس در زمان‌های مختلف بحران بود. در این مدت بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است و با توجه به حضور خیرین و تغییر نیازها ساختار این حمایت‌ها را تغییر دادیم.

مدیر خانه فرهنگ صدوقی یزد گفت: در گام اول به تهیه نیازهای بیمارستان از جمله ماسک، مواد ضدعفونی، ظروف یک بار مصرف پرداختیم و با همکاری مردم و تولیدکنندگان استانی در جهت رفع نیازهای استانی پرداختیم.

حجت الاسلام صدوقی بیان کرد: در ادامه نیز پس از برگزاری جلسه با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد به بخش پیشگیری و حوزه بهداشت پرداختیم که در حوزه‌های مالی و عملیاتی نیز سعی کردیم حمایت‌های متعددی داشته باشیم.

وی افزود: تجهیز خانه‌های بهداشت و هلال احمر از جمله این اقدامات بعدی ما بود که در کنار آن نیز 10 هزار بسته بهداشتی و حفاظتی ، دستمال و صابون و ضدعفونی کننده تهیه شد و با استفاده از نیروهای مردمی و نقطه گذاری در سطح استان این اقدامات انجام شد.

مدیر خانه فرهنگ صدوقی یزد بیان کرد: در گام بعدی نیز اقدام به تهیه و توزیع 5 هزار بسته معیشتی کردیم که در دو مرحله در بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط