یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
افزایش ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصدی فروش کتابراه در ایام نوروز

مدیرعامل کتابراه، مشارکت پلتفرم کتابراه در پویش کتاب_خانه و هم‌زمانی تعطیلات نوروزی و خانه‌نشینی مردم ناشی از شیوع ویروس کرونا را باعث افزایش ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصدی فروش کتابراه نسبت به مدت مشابه در سال قبل خواند.

مجید شریفی مدیر‌عامل کتابراه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از افزایش فروش نوروزی این پلتفرم فروش کتاب الکترونیک نسبت به دوره‌های قبل خبرداد و گفت: به‌طور طبیعی هر سال در ایام نوروز، باتوجه به شرایط تعطیلات و اینکه مردم فرصت بیشتری برای مطالعه دارند، فروش کتابراه نسبت به ایام دیگر بیشتر می‌شد، اما امسال باتوجه به شرکت کتابراه در پویش‌ «کتاب_خانه» و اینکه شیوع کرونا باعث خانه‌نشینی مردم شده بود، فروش کتابراه نسبت به دوره‌های قبل چندین برابر شد.

شریفی در ادامه گفت: نوروز امسال شیوع ویروس کرونا، قاعدتا همه تفریحات خارج از خانه را کنسل کرده بود و باعث شد که مردم تفریح دیگری نداشته باشند؛ بنابراین هم تاثیر قرنطینه خانگی ناشی از شیوع ویروس کرونا، هم تاثیر تعطیلات عید و هم شرکت کتابراه در پویش کتاب_خانه، مجموعا باعث افزایش ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصدی فروش کتابراه نسبت به مدت مشابه در سال قبل شد.

وی گفت: باتوجه به شرایط پیش‌آمده، این میزان رشد در میزان فروش و استقبال مردم، برای ما قابل پیش‌بینی هم بود؛ چرا که کتاب و به‌ویژه کتاب الکترونیک، یکی از سرگرمی‌هایی است که در این شرایط مورد استقبال قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کتابراه با اشاره به به تسهیلات دیگر این پلتفرم در ایام نوروز، علاوه بر پویش کتابخانه، عنوان کرد: به‌خاطر شیوع کرونا و طبق همکاری که با یک‌سری از ناشرها انجام شد -که انصافا همکاری خوبی هم با ما داشتند- از تاریخ ۲۹ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹، هر روز یک کتاب الکترونیک یا صوتی را به‌صورت صددرصد تخفیف به کاربران هدیه دادیم که با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شد و برای رسیدن به اهدافی که داشتیم، به ما کمک کرد.

شریفی چگونگی تداوم ارائه تسهیلات ویژه کتابراه برای ایام کرونا را بسته به شرایط خواند و گفت: پویش کتاب‌_خانه طبق قرار اولیه، فعلا تا ۲۰ فروردین اجرا می‌شود؛ اما اینکه در ادامه تمدید شود یا خیر، به نظر جمعی همکاران شرکت‌کننده در این طرح و مسئولان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بستگی دارد.

وی ادامه داد: ما به‌تنهایی نمی‌توانیم تصمیم بگیریم؛ ولی خود پلتفرم کتابراه بسته به شرایط، قطعا برنامه‌هایی برای ادامه این وضعیت خواهد داشت تا‌ به‌نوعی بتوانیم شرایط بهتری برای مطالعه کتاب در این فرصت پیش‌آمده در قرنطینه، برای مردم ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها